میوه اعتیاد/لزوم آگاهی بیشتر جامعه از آثار سوء مصرف مواد مخدر

بابک گفت، اگر بچه دار شدیم من اعتیادم را کنار می گذارم، اما نه تنها تغییری نکرد بلکه از آن بدتر ما صاحب یک فرزند عقب افتاده شدیم و مشکلاتمان هم دوچندان شد.

به گزارش ایسکانیوز ،از وقتی که یادم می آید شاهد مشاجره بین پدر و مادرم بودم و تلاش من و برادرم هم برای پایان دادن به این درگیری ها فایده ای نداشت؛ روزها یکی پس از دیگری گذشتند تا اینکه دوره متوسطه را تمام کردم و دیپلم گرفتم، پسرهمسایه، که آمد به خواستگاریم پدرم بدون هیچ تحقیقی با ازدواج من و بابک موافقت کرد و هیچ نظری هم ازمن نخواست، انگار می خواست زودتر من ازدواج کنم و بروم تا مشکلاتش کمتر شود.

بعد از ازادواج، اوایل بابک دیر به منزل می آمد و با دوستان ناباب در ارتباط بود من هم که از خانواده گریزان بودم نمی توانستم مشکلم را با آنها مطرح کنم، تا اینکه همسرم در اثر ارتباط با دوستان نابابش گرفتار اعتیاد شد، با اعتیاد همسرم اختلافات من و او هم بالا گرفت تا جایی که مجبور به ترک منزل شدم و مدتی به منزل یکی از دوستانم رفتم .

بابک یک هفته بعد به منزل دوستم آمد و قول داد که رفتارش را تغییر دهد و از من خواست که به خانه برگردم من هم به او اعتماد کردم بعداز برگشتنم به خانه او گفت: اگر بچه دار شدیم من اعتیادم را کنار می گذارم.

من هم به حرف هایش اعتماد کرده و اقدام به بچه دار شدن کردم شاید که تغییر کند، اما نه تنها بابک تغییری نکرد بلکه از آن بدتر ما صاحب یک فرزند عقب افتاده شدیم و مشکلاتمان هم دو چندان شد.

نمی دانم چه کسی مقصر است، خودم، پدرم، مادرم یا همسرم، فقط می دانم که در اثر ازدواج بدون تحقیق و بررسی یک زندگی نکبت بار نصیبم شده، شاید استفاده بیش از حد مواد مخدر توسط همسرم باعث عقب ماندگی فرزندم شده باشد.

بعد از زایمانم بابک به خاطر مشکلات مالی به سمت فروش مواد مخدر رفت و همین موضوع باعث شد تا در دام فروشندگان مواد مخدر بیافتد و حالا هم مدتی است که به جرم خرده فروشی مواد دستگیر شده و به زندان افتاده و من مانده ام با یک فرزند عقب مانده بدون هیچ گونه خرجی...

لزوم آگاهی بیشتر جامعه از آثار سوء مصرف مواد مخدر

عطائی، کارشناس ارشد مشاوره و مددکاری مرکز مشاوره آرامش در خصوص این پرونده اظهار داشت: هر اندازه زن و مرد پیش از ازدواج، اطلاعات صحیح تر و دقیق تر نسبت به یکدیگر داشته باشند بهتر می توانند موفقیت و یا شکست زناشویی خود را پیش بینی کنند.

وی افزود: در مورد این داستان، بی توجهی والدین درامر تحقیق و بی توجهی به سرنوشت و آینده فرزند خود باعث شده تا ازدواجی ناموفق صورت گیرد و ثمره این ازدواج هم بچه ای معلول باشد که اعتیاد همسر در به وجود آمدن نقش اساسی داشته است.

عطائی خاطر نشان کرد: متاسفانه در هر جامعه ای مساله اعتیاد به مواد مخدر به یک مساله اساسی تبدیل شده که هر ساله افراد و خانواده های بسیاری را به نابودی می کشاند و خسارات مالی و جانی فراوانی بر خانواده ها و جامعه تحمیل می کند که کمتر از یک جنگ نیست و می بایست برای پیشگیری از این بلای خانمان سوز آگاهی های جامعه نسبت به آثار سوء مصرف مواد مخدر افزایش پیدا کند.

نویسنده : کارشناس رسانه معاونت اجتماعی حمید رضا محمدی- اصفهان
پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 885875

وب گردی

وب گردی