ضرورت احیای مجدد واحدهای تعطیل‌شده دانشگاه فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه برخی از دانشگاه‌های فرهنگیان در کشور تعطیل شده‌اند، احیای مجدد آن را با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه ضروری دانست.

به گزارش ایسکانیوز، سید جواد ساداتی‌نژاد با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان آینده، گفت: تامین نیروی انسانی آموزش‌وپرورش کاری زیربنایی است؛ هر چه کیفیت تربیت این نیروی انسانی بالاتر باشد، آینده کشور بهتر تضمین می‌شود.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه‌های کشور متمایز است، بیان کرد: این دنشگاه برای نظام جمهوری اسلامی راهبردی و استراتژیک است.

وی با اشاره به افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان در لایحه پیشنهادی دولت، تاکید کرد: رشد اعتباری این بخش قابل تقدیر است البته نیاز به حمایت بیشتر دارد چرا که برخی از دانشگاه‌های فرهنگیان تعطیل شده‌اند و احیای مجدد این دانشگاه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه یکی از ملزومات است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه افزایش بودجه این دانشگاه در واقع نگاه ویژه به آن را نشان می‌دهد، بیان کرد: تغییرات این دانشگاه باید به سمت انسجام فعالیت‌ها باشد؛ البته ثبات مدیریتی در این مجموعه نیاز است و همین مسئله موجب آینده روشن آموزش‌وپرورش با تربیت نیروهای متخصص می‌شود.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از مقدار بودجه دانشگاه فرهنگیان در سال‌های گذشته، اظهار کرد: اعتبار این دانشگاه بسیار کم بود و سنخیتی با ماموریت آن نداشت البته امسال تا حدودی در بودجه سال 97 جبران شده است؛ این مبلغ باید برای تامین نیروی انسانی اعضا هیئت رئیسه این دانشگاه و توسعه واحدهای آن استفاده شود.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه در چند سال آینده تعداد زیاد از معلمان بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: کشور به یک حرکت پرشتاب و باکیفیت در این دانشگاه برای تامین نیروی انسانی نیاز دارد؛ بایستی تغییراتی در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان انجام شود تا واحدهای آن توسعه یابد و تعداد معلمان مورد نیاز را تامین کند در غیر این صورت به ناچار این نیروی انسانی از کانال‌های دیگر تامین می‌شوند و همین مسئله مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس با بیان اینکه مدیریت جدید دانشگاه و وزیر آموزش و پرورش باید به مسائل مربوط به این دانشگاه با نگاه ویژه بنگرند، بیان کرد: باید حمایت‌های لازم از واحدهای این دانشگاه به منظور رسیدن به شرایط ایده‌آل برای ایفا نقش راهبردی و استراتژیک مورد انتظار در کشور انجام شود.

کد خبر: 885881

وب گردی

وب گردی