پاکسازی حومه سامرا توسط نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی عراق

نیروهای مشترک امنیتی و 'الحشد الشعبی' عراق پس از گذشت 24 ساعت از شروع عملیات امنیتی در شرق شهر 'سامراء' از توابع استان 'صلاح الدین' در 120 کیلومتری شمال بغداد، امروز (یکشنبه) منطقه 'مطیبیجه' را از وجود تهدیدهای امنیتی تروریست های 'داعش' پاکسازی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سومریه الیوم، ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی الحشد الشعبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای مشترک امنیتی و الحشد الشعبی عراق در عملیات نظامی که از بامداد دیروز آغاز شده بود، توانستند منطقه مطیبیجه را در شرق سامراء از وجود باقی مانده های گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند.
این بیانیه اضافه کرد که نیروهای مشترک امنیتی و الحشد الشعبی عراق برای تکمیل عملیات پاکسازی، در حال حاضر متوجه مناطق اطراف مطیبیجه شده اند.
از طرفی تیپ رزمی 'عباس' (ع) وابسته به الحشد الشعبی که در این عملیات مشارکت داشته، با انتشار بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که در جریان این عملیات، منطقه ای به مساحت 160 کیلومتر مربع در شرق سامراء به طور کامل از وجود عناصر تروریستی داعش و تهدیدهای امنیتی پاکسازی شد.
عملیات پاکسازی منطقه مطیبیجه در حدفاصل استان های 'دیاله' و صلاح الدین از دیروز با مشارکت نیروهای مشترک امنیتی و الحشد الشعبی عراق آغاز شده بود.
مطیبیجه همواره به عنوان یکی از معبرهای مهم نفوذ گروه تروریستی داعش برای حمله به سامراء در گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر: 885891

وب گردی

وب گردی