شرکت های مسافربری ساماندهی خواهند شد/دولت قیمت تمام شده اتوبوس را کاهش دهد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی از دولت می خواهیم که تعرفه ها را کم یا در صورت امکان حذف و قیمت تمام شده اتوبوس کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری با قدردانی از زحمات همه تلاشگران حمل و نقل گفت: تعداد زیادی از هم وطنان در بخش مسافر یا کالا در سیستم حمل و نقل شاغل هستند و حمل و نقل سهم زیادی در تولید ناخالص ملی دارد.

او گفت: متاسفانه استفاده از حمل و نقل عمومی سالانه حدود 6 تا 7 درصد رو به کاهش است که علت اصلی، افزایش تولید روزافزون خودرو و پایین بودن قیمت سوخت است.

کشاورزیان اظهار داشت: ما در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی از دولت می خواهیم که تعرفه ها را کم یا در صورت امکان حذف و قیمت تمام شده اتوبوس کاهش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خریدار اتوبوس می تواند 40 درصد از قیمت 900 میلیون تومانی را وام و 60 درصد مابقی را از جیب بگذارد و این نوع سرمایه گذاری در جایی دیده نمی شود.

او خاطرنشان کرد: هر یک اتوبوس که از چرخه حمل و نقل خارج شود حداقل 12 سواری شخصی جایگزین آن می شود یعنی بجای 35 لیتر مصرف گازوییل اتوبوس باید 100 لیتر بنزین مصرف کنیم که این نشان می دهد استفاده از اتوبوس چه تاثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت دارد.

کشاورزیان گفت: در سازمان راهداری به این جمع بندی رسیده ایم که شرکت های حمل و نقل مسافری که حدود 1700 شرکت هستند را در تعدادی شرکت، ساماندهی یا به عبارتی برندسازی کنیم مانند آنچه که در گذشته در کشورمان رخ می داد.

او درباره برندسازی شرکت های حمل و نقل اینگونه توضیح داد: اتوبوس باید بغل نویسی و نیز شرکت ها یک تابلو داشته باشند، همچنین سایر شرکت های تابعه باید تابلوی شرکت مادر را در سردر داشته باشند.

آخوندی با اشاره به ابلاغ آیین نامه حمل و نقل بین المللی مسافر گفت: ما به کسانی اجازه حمل و نقل مسافر را خواهیم داد که در بخش بین المللی فعال باشند و دیگر شرکت مستقلی به عنوان شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر نخواهیم داشت.

401

کد خبر: 885897

وب گردی

وب گردی