بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در طرح اکرام و محسنین جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۷۳۶ میلیون تومان از سوی خیران و حامیان سمنانی در طرح اکرام و محسنین جمع‌آوری شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید جواد رضوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو طرح اکرام ایتام و محسنین برای جذب اعتبارات خیرین و حامیان استان سمنان همواره برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه کمک به فرزندان تحت پوشش کمیته امداد مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح‌ها است خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ‌بر 2 میلیارد و 736 میلیون تومان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین جمع‌آوری‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار و 800 نفر از کودکان و نوجوانان استان سمنان تحت پوشش کمیته امداد هستند افزود: توسعه و افزایش تعداد حامیان یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد برای جذب کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم ویژه ایتام و فرزندان تحت پوشش کمیته امداد است.

وی با تأکید بر اینکه مبالغ جمع‌آوری‌شده همواره در بخش‌هایی ازجمله تأمین معیشت، پرداخت هزینه‌های درمانی و تحصیلی ایتام و محسنین صرف می‌شود اذعان کرد: در استان سمنان 942 یتیم در طرح اکرام ایتام و یک هزار و 869 کودک و نوجوان در قالب طرح محسنین سامان‌دهی شدند.

رضوی با اشاره اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی حامیان در این طرح‌ها نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: سال گذشته بالغ‌بر 2 میلیارد و 146 میلیون تومان به کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمک کردند.

وی بابیان اینکه در طرح ایتام سرانه پرداختی حامیان به ازای هر یتیم 220 هزار تومان وجه نقد و 58 هزار تومان کمک‌های غیر نقدی بود یادآور شد: افزایش این نرخ در اولویت اول کمیته امداد قرار دارد و این مهم می‌تواند با جذب تعداد بیشتری از حامیان به این نهاد محقق شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: عموم مردم نیز می‌توانند برای مشارکت در این طرح کمک‌های نقدی خود را به شماره‌حساب‌های معتبر 0102318463009 و یا به شماره کارت 6984-9017-6919-6037 واریز کنند.

901

کد خبر: 885911

وب گردی

وب گردی