پسر قذافی نامزد انتخابات

منابع نزدیک به سیف الاسلام قذافی پسر معمر قذافی رئیس جمهور سابق لیبی اعلام کردند که وی قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور نامزد شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از المیادین،"باسم الهاشمی الصول" سخنگوی قبایل لیبی و خانواده قذافی گفت: "سیف الاسلام قذافی" از حمایت بزرگترین قبایل این کشور برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی که قرار است اواسط سال آینده برگزار شود، برخوردار است.
سیف الاسلام وعده چشم اندازی برای آینده لیبی داده که در برنامه اش برای نامزدی ریاست جمهوری لیبی به آن تکیه دارد و شامل برنامه هایی می باشد که امیدوار است سازمان ملل با حمایت شورای امنیت برای خروج لیبی از مشکلات مراحل انتقالی، آن را دنبال کند.
براساس این گزارش، این برنامه ها شامل برقراری امنیت و آشتی بر اساس توزیع جغرافیایی در لیبی از طریق طرحی کامل برای حفظ امنیت و ثبات با مشارکت همه قشرها و گروه های لیبی می شود.
برنامه های سیف الاسلام همچنین شامل آمارگیری جمعیت با نظارت سازمان ملل و نظارت سازمان های بین المللی مستقل متخصص در همه پرسی و انتخابات و نیز برگزاری همه پرسی عمومی برای همه مسائل مورد اختلاف در لیبی با نظارت سازمان ملل و ناظران بین المللی است.
همچنین بنابر این گزارش، وزرای خارجه تونس، الجزایر و مصر امروز (یکشنبه) نشستی را در تونس به منظور رایزنی درباره تلاش ها برای راه حل بحران لیبی برگزار کردند.
در همین زمینه وزرات خارجه مصر اعلام کرده بود که این نشست طرح "غسان سلامه" فرستاده ویژه سازمان ملل برای پایان دادن به بحران و روند سیاسی و اوضاع امنیتی لیبی به علاوه کمک به متحد کردن ارتش این کشور را مورد رایزنی قرار می دهد.

کد خبر: 885919

وب گردی

وب گردی