سردار سدهی: نیروی دریایی می تواند ناوهایی با طول ٢٠٠ متر بسازد

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح، گفت: اگر دولت بودجه لازم را تخصیص دهد، نیروی دریایی می تواند ناوهایی با طول ٢٠٠ متر را بسازد.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار عباس سدهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از پنج عنوان کتاب نیروی دریایی ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اهل قلم و پژوهش، گفت: یکی از کتاب هایی که امروز رونمایی می شود، مربوط به تبیین مقوله نیروی دریایی راهبردی است. چراکه باید این مسئله که نیروی دریایی راهبردی چیست و چه کاری باید انجام دهد، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: مقوله راهبردی بودن نیروی دریایی باید در تمامی ارکان این نیرو شامل سامانه فرماندهی و نهادهای عقیدتی و حفاظت اطلاعات تبیین شود تا همه رده ها از وظیفه خود در قبال این راهبردی بودن مطلع باشند.

سدهی با اشاره به یکی دیگر از عناوین کتاب های رونمایی شده در خصوص دستاوردهای جهاد خودکفایی نداجا، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشتاز عرصه جهاد خودکفایی در کشور پس از انقلاب بود و به تدریج این موضوع را به سایر نهادها تسری داد.

وی با تاکید بر حضور مستشاران آمریکایی ها در کشور در ایام پیش از انقلاب، اظهار داشت: در دوران رژیم پهلوی بر اساس اسنادی که وجود دارد، یک مستشار آمریکایی برای تعویض روغن بالگرد، ماهیانه ١٢ هزار دلار حقوق دریافت کرده است. در حالی که افسران ایرانی حق انجام چنین کاری را نداشتند.

سدهی گفت: امروز اگر دو لت بودجه لازم را به نیروی دریایی تخصیص دهد، این نیرو قطعا خواهد توانست ناوهایی با طول بیش از ٢٠٠ متر و حتی ناوهای هواپیمابر را بسازد.

سدهی با اشاره به ساخت ناوشکن جمهوری اسلامی جماران، یادآور شد: در خلال سرکشی دریادار سیاری از ساخت این پروژه، دو بار برای ایشان سانحه رخ داد. زمانی که این ناوشکن رونمایی شد رسانه های بیگانه به مدت سه روز در بهت و سکوت فرو رفته بودند.

در پایان این مراسم از پنج عنوان کتاب نیروی دریایی ارتش رونمایی شد.

کد خبر: 885931

وب گردی

وب گردی