پرداخت 30 درصد مطالبات معوقه شرکت های دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص مطالبات معوقه شرکتهای دارویی و تامین کنندگان ملزومات مصرفی پزشکی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکترکیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص مطالبات معوقه شرکت های دارویی و تامین کنندگان ملزومات مصرفی پزشکی عنوان کرد: مجموع مطالبات ۳۰۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود که عملا ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن متعلق به چهار ماهه آخر، مطالبه جاری و طبیعی است که تقریبا در بهترین شرایط تامین منابع نیز با توجه به فرآیند دریافت و پرداخت و روند اداری و مالی، این مطالبه تقریبا چهارماهه وجود دارد، مابقی این مطالبات، مطالبات معوقه هست که بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان بوده که ۶۰۰ میلیارد تومان آن عملا تسویه گردیده که ۳۰ درصد مطالبات معوقه را شامل می شود .

وی افزود: مابقی مطالبات با پیگیری مجدانه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و همکاری شرکا و نهادهای مسوول از محل توزیع اسناد خزانه، تفاهم نامه تهاتر با سازمان تامین اجتماعی، اوراق بیمه سلامت، تهاتر با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و ... ظرف هفته ها و ماه‌های آینده بتدریج تادیه خواهد شد .

وی همچنین خاطر نشان ساخت: متاسفانه برخی مطالب منتشره و نقل قول ها از جوانب مختلف یا مبتنی بر آخرین اطلاعات در این خصوص نبوده و یا اینکه اساسا از منابع قابل اعتمادی کسب نشده است.

سرپرست روابط عمومی سازمان غذا و دارو در پایان اظهار امیدواری کرد: با مشارکت و همیاری همه عوامل درگیر در موضوع و مدیریت بهینه دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، مطالبات دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی در آینده نزدیک به سطح منطقی رسیده و شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی که در سالهای اخیر غالبا همکاری نزدیکی با نظام سلامت داشته اند، از نظر گردش مالی وضعیت بهتری را در پیش رو داشته باشند.

701

کد خبر: 886008

وب گردی

وب گردی