بازگشایى نمادهای متوقف با سازو کار جدید/ صورت های مالی ۲۳۱ نهاد عمومی غیر دولتی  افشا شد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها انجام شد، ظرف دو هفته آینده عملیاتی می شود و نمادهای متوقف با سازو کار جدید بازگشایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ شاپور محمدى، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبرى که امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: یکى از اقداماتى که بازار سرمایه دنبال کرد و تلاش در راستاى اجرایى شدن آن داشت، بحث مربوط به سامانه معاملات بود که نزدیک به ١٠ سال بود آپدیت نشده بود اما از شنبه معاملات در سامانه معاملات به روز انجام مى شود.

او در ادامه بیان کرد: راه اندازى سامانه جامع بازار سرمایه از دیگر اقدامات است که در کنار دو سامانه دیگر در حال فعالیت است.

محمدى اظهار داشت: ساماندهى بازار بدهى و کمک به کاهش اوراق در بازار جزو اقداماتى بود که با توجه به تاکید وزیر اقتصاد و دارایى صورت گرفت.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها انجام شد، ظرف دو هفته آینده عملیاتی می شود و نمادهای متوقف با سازو کار جدید بازگشایی می شود.

او خاطرنشان کرد: کارمزد ارکان بازار کمتر از سه دهم درصد است اما با مصوبه شورای عالی بورس این رقم بازهم کاهش یافت.

به گفته محمدى، صورت های مالی ۲۳۱ نهاد عمومی غیر دولتی افشا شد.

او خاطرنشان کرد: کاهش زمان تعیین صلاحیت حرفه ای مدیران و کاهش زمان فرآیند افزایش سرمایه از دیگر اقدامات مهم سازمان بورس در سال جاری بوده است.

او با اشاره به تشکیل سبد سهام گفت: زمانی که سبد سهام تشکیل می شود به طور قطع برخی از ریسک های موجود با کاهش همراه می شود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به رشد بازار سرمایه در سال جاری گفت: رشد چند وقت اخیر در بازار سرمایه متاثر از برخی عوامل داخلی و بین المللی مانند رشد قیمت نفت، افزایش قیمت جهانی فلزات، اعطای تسهیلات و نیز نرخ ارز بوده است.
محمدی گفت: در حال حاضر حجم معاملات در بازار سرمایه نسبت به چند وقت اخیر مناسب تر و با وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته همراه است که این امر ناشی از فرآیندهای مناسبی است که به کار گرفته شد و امیدوار هستیم تا سرمایه گذاران از طریق برخی از تحلیل ه قادر به استفاده ار فرصت های سرمایه گذاری باشند.
او درخصوص سهام های تاثیرگذار بر رشد شاخص بورس گفت: در دولت دوازدهم فلزات اساسی ٣٧٦٤ واحد، محصولات شیمیایی ٣٦٨٦ واحد، استخراج کانه های فلزی ١٧١٩ واحد و مخابرات ١٠٩٣ واحد بر روی شاخص اثر گذاشته است.
محمدی ادامه داد: کاهش حجم سرمایه گذاری صندوق ها در بانک ها باید تا ٥٠ درصد صورت گیرد؛ ما مصمم هستیم و تاکید داریم که نرخ های شورای پول و اعتبار باید عملیاتی شود، حداقل نصاب سهام در صندوق با درآمد ثابت باید ٥ درصد و حداکثر ١٥ درصد باشد.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص وضعیت فعلی نماد بانک ها در بازار سرمایه گفت: نسبت به بسته بودن نماد بانک ها ناراحتیم اما اکنون صورت های مالی بانک ها به بورس ارائه داده نشده است.
او در خصوص موضوع ابطال معاملات برخی نماد در روز چهارشنبه نیز این گونه توضیح داد: بنا بر دستورالعمل، هیچ معامله ای در بورس و فرابورس تا ساعت ۲ قطعی نیست ، عدم تأیید معاملات با ابطال معاملات دو موضوع متفاوت است. هیچ معامله ای ابطال نشده؛ معاملات از ساعت ۲ قطعیت پیدا می کند.

401

کد خبر: 886057

وب گردی

وب گردی