عذاب وجدان‌های  یک زن در «فروپاشی»

ترجمه فارسی دومین رمان بی‌.اس.پاریس با نام «فروپاشی» به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، رمان «فروپاشی» نوشته بی‌.اس.پاریس با ترجمه شیرین شکرالهی توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

«فروپاشی» که دومین اثر بی‌.اس.پاریس است، داستانی مرموز و معمایی دارد. رمان ماجرای زنی به نام «کساندرا» را روایت می‌کند که در یکی از شب‌ها ماشینی را در جنگل می‌بیند که زنی کشته شده در آن قرار دارد و از آن شب آرام و قرار ندارد و فکر این جنایت از سرش بیرون نمی‌رود. کساندرا حتی نمی‌تواند موضوع را با همسرش در میان بگذارد، چون اگر همسرش بفهمد قولش را شکسته و از آن جاده به خانه آمده، عصبانی می‌شود. او از آن شب، مسائل ریز و درشت مختلفی مثل محل پارک ماشینش، این که دارویش را خورده یا نه، رمز دزدگیر و ... را فراموش می‌کند اما زنی است که شاید می‌توانست نجاتش بدهد از جلوی چشمش دور نمی‌شود و عذاب وجدان رهایش نمی‌کند.

در بخش‌هایی از داستان می‌خوانیم:

«باد شدید از میان درخت‌ها داره ماشین کوچکم رو از جا می‌کنه و در حالی که دارم سعی می‌کنم ماشین رو ثابت تو جاده نگه دارم، به سراشیبی می‌رسم. برای چند لحظه وحشتناک چرخ‌ها از زمین جدا می‌شن و قلبم میاد تو دهنم و حس ترن هوایی بهم دست می‌ده. آب از کنار ماشین مثل آبشاری روی شیشه جلو سرایز می‌شه و دید من رو برای یک لحظه کاملا کور می‌کنه. درحالی که ماشین داره تو گودال آب گیر می‌کنه فریاد می‌زنم: «نه»»

رمان «فروپاشی» نوشته بی‌.اس.پاریس با ترجمه شیرین شکرالهی در ۳۹۵ صفحه و به قیمت ۳۵۰۰۰ تومان توسط نشر چترنگ منتشر شده است.

502

کد خبر: 886156

وب گردی

وب گردی