سایه ابر سیاه آلودگی هوا بر سر پایتخت

شاخص 24 ساعته کیفیت هوای در یکی از ایستگاه‌های شهر تهران مقدار 180 را نشان داد در آستانه خطرناک قرار گرفت.


به گزارش ایسکانیوز ،«احمد طاهری» مدیر شبکه سنجش کیفیت هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:بر اساس داده‌های اندازه‌گیری شده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون در شهر تهران، شاخص این آلاینده عدد 147 را نشان می‌دهد ناسالم برای گروه های حساس است و در مرز مقدار ناسالم برای کلیه اقشار جامعه به حساب می‌آید.
به گفته طاهری، در این بین ایستگاه‌های متعددی شاخص آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون را بالاتر از عدد 150 نشان می دهند که برای کلیه اقشار جامعه ناسالم می‌باشد.
وی افزود: غلظت بالای ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرون در ایستگاه‌های متعدد در نواحی مختلف شهر، نشان می‌دهد که ابر آلایندگی ذرات معلق در سطح شهر گسترده شده است. در ایستگاه‌های متعددی در شرق، غرب؛ جنوب، شمال و نواحی مرکزی تهران غلظت بالای این ذرات مشاهده می‌شود که بیشینه آن نیز برابر با 180 می‌باشد که مقدار بسیار زیادیست.
لازم به ذکر است که ایستگاه‌های متعددی در شهر تهران در 24 ساعت گذشته غلظت‌های بالایی از ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون، در حدود 100 میکروگرم بر متر مکعب نشان دادند که مقدار بسیار بالایی است و می تواند به شدت برای سلامتی افراد جامعه خطرناک باشد.

705

کد خبر: 886157

وب گردی

وب گردی