وقتی تدبیر مسئولان برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کند!/ از علت تاخیر در برگزاری تجمع ضداستکباری تا گلایه‌هایی از جنس دانشجویی

تجمع استکبارستیزی دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در حالی برگزار شد که با حواشی زیادی از جنس بی تدبیری مسئولان همراه بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ با محور مقاومت درمنطقه شاهد شکست تمامی اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به خصوص در روزهای اخیر بودیم؛ اما گویا این قصه برای مستکبران سر دراز دارد و گویا می خواهند هر کاری که از دست‌شان می‌آید برای استحکام و امنیت این رژیم انجام ‌دهند، از جمله اقدام اخیر ترامپ که با واکنش های متعددی از سمت مسلمانان و غیر مسلمانان دنیا مواجه شد.

دانشجویان دانشگاه‌های مشهد نیز در پیروی از آرمان‌های بنیان گذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجمع استکبار ستیزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مقابل دفتر سازمان ملل در مشهد برگزار کردند.

این دانشجویان در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشتند، شعارهای بر ضد آمریکا و اسرائیل سر دادند و حمایت خود از فلسطین را به نمایش گذاشتند.

اقدامات آمریکا نفرت مردم دنیا را بدنبال دارد

در این تجمع ابوالفضل عباسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این تجمع برای اهداف مختلفی از جمله حمایت از مردم فلسطین برگزار شده و استکبار جهانی با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیسم می خواهد شکست‌هایی که در منطقه به او وارد شده را بپوشاند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: با اقدام آمریکا شاهد نفرت بیشتر و اتحاد مردم سایرکشورها علیه اسرائیل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان با برگزاری این تجمع حمایت خود از مردم یمن و محاکمه داعش را از نهادهای بین‌المللی اعلام می‌دارند، بیان کرد: هدف دیگر از برگزاری تجمع اعلام حمایت برای تشکیل بسیج در کشورهای مختلف است، چون این الگو در عراق و سوریه موفق عمل کرده، بنابراین جوانان افغانستان و پاکستان نیز تمایل به تشکیل پایگاه بسیج مردمی دارند.

عباسی خاطرنشان کرد: این تجمع در حمایت از مردم مظلوم یمن نیز می‌باشد، هنوز جنگ در این کشور تمام نشده است و مشکلات زیادی برای مردم وجود دارد و می‌خواهیم که صدای مردم یمن را به گوش همه برسانیم.

پیروزی با جبهه مقاومت است

در ادامه سارا نوری، مسئول سیاسی خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پیروزی با جبهه مقاومت است و آمریکا برای اسرائیل نمی تواند کاری بکند و این اقدام آنان از روی عصبانیت است.

وی تصریح کرد: با برگزاری این تجمع می خواهیم صدای دانشجویان که با بصیرت همراه است در حمایت از مردم فلسطین به گوشش جهانیان و مسئولان کشور برسانیم.

نوری ادامه داد: حمایت امروز مردم دنیا نشان از بیداری ملت ها و درک خطر صهیونیسم است، این بیداری از برکات انقلاب اسلامی است و باعث خواهد شد که توطئه های استکبار جهانی در حمایت از رژیم صهیونیسم نابود شود.

در ادامه روشندل، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: چنانچه مدافعان اصلی انقلاب و اسلام در برابر توطئه‌های دشمنان سکوت کنند، آینده فلسطین که آزادی آن است محقق نخواهد شد، بنابراین بر هرفرد لازم است که در برابر این اقدام آمریکا از خود واکنش نشان دهد.

وی ضمن اشاره به این نکته که متاسفانه رسانه‌های که قرابت نزدیکی با آمریکا دارند، در برابر این توطئه آمریکا سکوت کرده اند افزود: در واکنش به این توطئه آمریکایی از تریبون دولتی مواضع محکمی را شاهد نبودیم و امیدمان به جوانان انقلابی است که همیشه در میدان حضور دارند.

مقاومت باعث پیروزی شده است

در ادامه عماد کاشانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد گفت: تجمع امروز در راستای محکومیت آمریکا و اسرائیل، حمایت از مردم فلسطین و مقاومت برگزار شد.

وی بیان کرد: تجربه نشان داده است که هرگاه سازش را پیش گرفته‌ایم به نتیجه‌ای جزء شکست نرسیده ایم و تنها مقاومت بوده که برای ما پیروزی به بار آورده و این تجربه خوبی است.

گلایه‌هایی از جنس دانشجویی از مسئولان استانی

جوانان کشور وظیفه انقلابی و اسلامی خود دانستند که در حمایت از مردم فلسطین تجمع استکبار ستیزی را برگزار کنند؛ اما برگزاری این تجمع از سمت مسئولان استانی با بی‌مهری مواجه شد.

اقدامات نادرست استانداری و فرمانداری در صدور مجوز و بستن دو لاین از خیابان محل تجمع که منتهی به بلوار سجاد مشهد می‌شود، باعث ایجاد مزاحمت‌هایی برای مردم شد که این خواست‌ جوانان انقلابی نبود و باعث ناراحتی دانشجویان نیز شد.

تجمع استکبار ستیزی دانشجویان مشهد قرار بود در ۲۳ آذرماه برگزار شود؛ اما مسئولان استانی به هر دلیلی مجوز برگزاری آن را دیر صادر کردند که این امر دل‌خوری دانشجویان را به همراه داشت.

علت تاخیر در برگزاری تجمع ضد استکباری در مشهد

علی سلطانی، مسئول قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی خراسان رضوی در خصوص تاخیر در برگزاری این تجمع گفت: ۱۰ روز قبل از ۲۳ آذرماه در خواست صدرو مجوز برگزاری تجمع را در حمایت از مردم فلسطین داده بوده ایم که متاسفانه استانداری و فرمانداری استان به بهانه‌های واهی وغیر قانونی این مجوز را در زمان خودش صادر نکردند.

وی بیان کرد: در۲۲ آذرماه بود که به ما اعلام کردند اجرای برنامه شما بلا مانع است که قاعدتا نیاز به تبلیغات داشتیم و طبیعتا ۲۴ساعت قبل از برگزاری تجمع نمی‌توان اعلام مجوزکرد از همین رو برنامه به ۲۶ آذرماه انداختیم.

مسئول قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای برگزاری این تجمع نیازی نبود که تمام خیابان سجاد بسته شود، بستن یک لاین خیابان هم کافی بود، هرچند که تمایل ما به برگزاری تجمع در پیاده‌رو بود که در تردد مردم اشکال ایجاد نشود؛ اما فرمانداری تا جایی که می‌توانست سنگ اندازی داشت.

وی تصریح کرد: در حمایت از مردم میانمار برگزاری چنین تجمعی را در نظر داشتیم که با تعلل مسئولان استانی در صدور مجوز مواجه شدیم.

دعوت از استاندار برای حضور در جمع دانشجویان فردوسی مشهد

در ادامه ابوالفضل عباسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این خصوص از استاندار دعوت کرده‌ایم که به دانشگاه بیاید و پاسخگوی دانشجویان در قبال این اقدامات خود باشد.

وی بیان کرد: بستن خیابان خواست ما نبود و مایل بودیم که فقط یک قسمت کوچکی بسته باشد که مردم براحتی تردد داشته باشند؛ اما نمی دانم چرا مسئولان تعداد زیادی نیروی انتظامی پیاده کردند و خیابان را به طور کامل بستند؟

وقتی بی تدبیری مسئولان گل می‌کند!

همچنین رضا عابدی گناباد، کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین دانشجویان مشهد با برگزاری تجمعی اعتراضی جمع شده‌اند که با بی مهرهایی از سمت مسئولان استان مواجه شدند و این بی مهرها باعث ایجاد مزاحمت هایی برای مردم شده است.

وی بیان کرد: دانشجویان برگزار کننده تجمع بدنبال این بودند که کمترین مزاحمت برای مردم ایجاد شود؛ اما تدبیر مسئولان استان نتیجه عکس داد و باعث ایجاد مزاحمت هایی برای مردم شد.

منبع: دانشجو

202

کد خبر: 886172

وب گردی

وب گردی