شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان دعوت به همکاری کرد

مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی مناطق نفتخیز جنوب،از همه سرمایه گذاران، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‎های خدمات نفتی دعوت کرد از این فرصت استفاده کرده و در اجرای این طرح‌ها که سبب رونق اقتصادی خوزستان و کشور می‌شود، مشارکت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سید عبدالله موسوی در آیین بزرگداشت روز ملی حمل و نقل با بیان این مطلب افزود: مناطق نفتخیز جنوب آمادگی دارد در قالب قراردادهای EPCF حدود ۱۲۴ پروژه روسطحی تعریف و اجرا و در بخش زیر زمینی نیز حدود ۲۴۰ حلقه چاه را حفاری کند که نشان می‌دهد در آینده، استان خوزستان به لحاظ مخازن هیدروکربوری دارای ظرفیت‌های سرمایه گذاری زیادی است.

او از همه سرمایه گذاران، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‎های خدمات نفتی دعوت کرد از این فرصت استفاده کرده و در اجرای این طرح‌ها که سبب رونق اقتصادی خوزستان و کشور می‌شود، مشارکت کنند.

موسوی گفت: در صورت تصویب شورای اقتصاد، ۴.۳ میلیارد دلار اعتبار به توسعه ۲۷ مخزن مناطق نفتخیز جنوب اختصاص می‎یابد و صرف اجرای پروژه های حفظ و نگهداشت تولید می‌شود.

او روز حمل و نقل را گرامی داشت و افزود: ترابری از زمان اکتشاف صنعت نفت با این صنعت همراه بوده و در طول این مدت متناسب با بخش‌های دیگر پیشرفت کرده است و امروز بخشی از زنجیره تولید به شمار می‌آید.

موسوی با اشاره به لزوم نوسازی و روزآمد کردن ناوگان ترابری مناطق نفتخیز جنوب، بر افزایش سطح آموزش و افزایش ضریب ایمنی در مجموعه ترابری تاکید کرد.

402

کد خبر: 886183

وب گردی

وب گردی