لزوم درک نیازهای صنعت توسط دانشگاه ها/ شرکت‌ انتقال گاز از ایده‌های فناورانه دانشجویان حمایت می‌کند

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: ما کاملا این آمادگی را داریم که از توان دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان بیشتر بهره بگیریم.

سعید توکلی مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص همکاری دانشگاه‌ها با شرکت انتقال گاز اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف ما استفاده از توانمندی و پتانسیل دانشگاه ها است به طوری که در ساخت توربین ملی از توانمندی دانشگاه ها استفاده شده است.

او تصرح کرد: همچنین بسیاری از قطعات کاربردی در صنعت گاز توسط شرکت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است، به طوری که از مجموع 330 قطعه تولیدی در کشور بخش زیادی از آنها با همت و تلاش متخصصان داخلی ساخته شده و گویای حرکت آنها به سمت اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است.

توکلی ادامه داد: صنعت انتقال گاز از تجهیزات دوار و ثابت و خطوط لوله با فناوری های برتر تشکیل شده که نیاز است در جهت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی به سمت روش های نوین در تعمیر تجهیزات و به روز کردن آنها حرکت کرد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: ما کاملا این آمادگی را داریم که از توان دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان بیشتر بهره بگیریم.

او با تاکید براینکه بعضی از قطعات تولیدی تجاری‌سازی شده است اظهار کرد: برای آینده اعتقاد براین است اگر دانشگاه نیازهای صنعت را درک کند به طور یقین از توانمندی آنها استفاده خواهیم کرد؛ تا جایی که در این راستا جلسات متعددی را برگزار کردیم و شرکت انتقال گاز ایران در این خصوص مشکل خاصی ندارد.

می توان گفت که شرکت های دانش بنیان، صاحبان ایده، پژوهشگران و ارائه دهندگان خدمات و کالا که با ارائه ایده ونوآوری های خود از یکسو و بهره مندی از فرصت کسب وکار ازسوی دیگر، می توانند در رفع نیازمندیهای فنی و تخصصی صنایع کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی سهیم باشند.

402

کد خبر: 886196

وب گردی

وب گردی