صبح با تاکسی حوزه رفتم و اکنون با مترو بر می‌‌گردم

حجت‌‌الاسلام آل‌‌هاشم گفت: مصادف شدن هفته حمل و نقل با آلودگی هوا موجب شد تا با تاکسی و مترو در شهر تردد کنم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم در گفت‌‌وگو با آناج در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌‌اش در مورد مترو تبریز چه بود، ابراز داشت: مسئولین دیروز اعلام کردند مردم حدالامکان از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند و به علت آلودگی هوا بنده نیز از وسایط نقلیه عمومی جهت حضور در محل‌‌ جلسات و دیدارها بهره می‌‌برم.

وی ادامه داد: در روز حمل و نقل نیز قرار داریم و بنده هنگام حضور در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تاکسی گرفتم و حال که در هنگام برگشت هستم از قطار شهری استفاده می‌کنم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه قطار شهری تمیز و بروز در اختیار عموم شهروندان است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم همشهریان برای حفظ سلامتی خودشان حتی‌‌المقدور و در صورتی که ضرورتی ایجاب نمی‌‌کند از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

وی تاکید کرد: استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی به رفع آلودگی هوا کمک شایانی می‌‌کند و راحتی را هم به همراه دارد، برای مثال نیاز نیست شهروندان دنبال پارکینگ باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی با اعلام اینکه مسئولین ذی‌‌ربط باید فکری به حال مسایل زیست محیطی نمایند، یادآور شد: هفته قبل در پتروشیمی تبریز مخزن ۱۰ هزار تنی افتتاح شد و خوشبختانه بر معیارهای زیست‌‌محیطی طراحی گردیده اما اهالی روستاهای اطراف پالایشگاه مانند مایان و کجاآباد از وضعیت هوای این مناطق در عذابند.

وی بیان کرد: سلامت محیط زیست به آب، خاک، هوا و جنگل‌‌ها بستگی دارد و امیدواریم همه دست به دست هم دهند تا مسئله آلودگی هوا رفع گردد و با مشکلات این‌‌چنینی روبرو نشویم.

حجت‌‌الاسلام آل‌‌هاشم خواستار توسعه قطار شهری به عنوان تنها وسیله حمل و نقل عمومی پاک شد و اظهار داشت: از استاندار آذربایجان‌‌شرقی، شهردار تبریز و سازمان برنامه و بودجه استان درخواست می‌‌کنم به پروژه مترو نگاه ویژه‌‌ای داشته باشند و نمایندگان مجلس نیز در سطح ملی از اعتبارات مرکزی سهمی برای استان کسب کنند.

وی در پایان اضافه کرد: تا جایی که شنیده‌‌ام مردم از سرویس‌‌دهی قطار شهری راضی‌‌اند و امیدوارم کیفیت خدمات‌‌دهی بیشتر از این نیز باشد.

900

کد خبر: 886228

وب گردی

وب گردی