لزوم گسترش فعالیت مراکز استانی حوزه هنری در حوزه پژوهش

نشست سالانه مسئولان آموزش و پژوهش حوزه هنری مراکز استانی صبح امروز دوشنبه 27 آذرماه در حوزه هنری در حال برگزاری است.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری حوزه هنری، نشست سالانه مسئولان آموزش و پژوهش حوزه هنری مراکز استانی صبح امروز با حضور داوود ضامنی، آقای سلیمان‌زاده و آقای شیرینی به همراه جمعی از مسئولان آموزش و پژوهش مراکز استانی حوزه هنری در حال برگزاری است.

داوود ضامنی معاون برنامه‌ریزی نظارت و ارزشیابی اداره کل امور استان‌ها گفت: گاهی اوقات مسئول یکی از واحدهای هنری حوزه هنری یک استان برای دریافت بودجه و انجام فعالیت‌های تصویب شده حوزه کاری خود، به صورت مداوم و مستمر پیگیری می‌کند.

وی افزود: در حالی که مسئولان واحد پژوهشی مراکز استانی این پیگیری و جدیت را در کار خود ندارند. همچنین برخی مسئولان آموزش و پژوهش مراکز استانی به کمبود وقت لازم برای رسیدگی به کارهای آموزشی و پژوهشی اشاره دارند. چرا که هم‌زمان غیر از مسئولیت پژوهش، مسئولیت‌های دیگر در حوزه هنری استان خود نیز دارند. به این ترتیب کمبود وقت را بهانه‌ای برای کم‌کاری‌های خود در امر آموزش و پژوهش می‌دانند. آیا واقعا نمی‌توان زمانی را برای رسیدگی به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص داد؟

در ادامه شیرینی بیان کرد: برخی استان‌ها در حوزه آموزش و پژوهش نه تنها فعالیت‌های خوبی انجام داده‌، بلکه توانسته اند با مدیریت و برنامه‌ریزی درست، از این طریق درآمدزایی هم داشته باشد. چرا که با ارائه برنامه و طرح با کیفیت و منسجم، توان تعاملی و روابط عمومی خود را به کار بسته تا به نتایج خوبی دست یابند. با توجه به این مطلب، دیگر استان‌ها هم می‌توانند چنین دیدگاهی به آموزش و پژوهش داشته باشند. تنها باید تلاش خود را افزایش داده و پشتکار داشته باشند.

وی با بیان آماری از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استان‌ها گفت: تمامی آمارهای که ما از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی استان‌ها به دست آورده‌ایم بر اساس سامانه‌ یکپارچه‌ای است که برای ارتباط آسان‌تر با استان‌ها راه‌اندازی شده است. به این ترتیب اگر استانی در ارائه گزارش‌های خود به این سامانه درست عمل نکند، ما نیز در حوزه هنری مرکز نتیجه‌گیری‌های دقیقی نخواهیم داشت. از همه مسئولین محترم خواهشمندم فعالیت‌های خود را به‌درستی در سامانه ثبت کنند.

شیرینی ادامه داد: استان‌های بسیاری به دلیل نبود امکانات لازم از کارهای پژوهشی خودداری کرده‌اند. بسیاری از استان‌ها نیز فعالیت‌های آموزشی پژوهشی خوبی انجام داده‌اند. این در حالی است که آمار و اطلاعات داده شده به سامانه دریافت اطلاعات و گزارش‌های مذکور این مطلب را نشان نمی‌دهد؛ چرا که اطلاعات را درست و کامل وارد نکرده‌اند.

وی در پایان گفت: بیشتر از نصف مسئولان پژوهش حوزه هنری استان‌ها نمی‌دانند که میزان بودجه‌ای که به آن‌ها اختصاص دارد چقدر است. در حالی که باید اطلاعات دقیق بودجه خود را بدانند.

ادامه این بخش از نشست سالانه مسئولان آموزش و پژوهش حوزه هنری مراکز استانی به پرسش و پاسخ‌های مسئولان مراکز استانی حاضر در جلسه پیرامون حوزه پژوهش و آموزش با معاون برنامه‌ریزی نظارت و ارزشیابی اداره کل امور استان‌ها، اختصاص داشت.

به منظور ارزیابی عملکرد فعالیت‌های آموزش و پژوهش حوزه هنری استان‌ها، نشست سالانه مسئولان آموزش و پژوهش مراکز استانی حوزه هنری ۲۶ و۲۷ آذرماه ۹۶ در تهران برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 886271

وب گردی

وب گردی