مراسم بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دفتر امام جمعه بافت برگزار شد

امام جمعه بافت گفت: «امروز دشمنان قسم خورده اسلام با انواع ترفندها سعی دارند در وحدت حوزه و دانشگاه رخنه وارد کنند.»

به گزارش ایسکانیوز،دکتر ابراهیم خراسانی پاریزی با گرامیداشت 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح بیان کرد: «طرح مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی رحمه الله آغاز شد. ایشان در فرازی از وصیت نامه خود نیز به این مسئله اشاره کرده اند.»

وی بیان کرد: «آرمان مقدس آن امام بزرگوار، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را باز کرد.»

رئیس واحد بافت تصریح کرد: «در نظام گذشته تلاش های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و از سوی دیگر غربی کردن کشور و نهادهای فرهنگی و آموزشی بویژه دانشگاه ها، صورت پذیرفت. با پیروزی انقلاب دو قشر روحانی و دانشگاهی برای پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام شدند. آنها با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کردند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای مسئولیت های خویش وارد عمل شدند.»

وی خواستار استفاده از تجارب حوزه در دانشگاه و بالعکس شد و بر آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت در این خصوص تاکید کرد.

امام جمعه بافت نیز در این مراسم که با حضور جمعی از روحانیون و دانشگاهیان برگزار شد گفت: «امروز دشمنان قسم خورده اسلام با انواع ترفندها سعی دارند در وحدت حوزه و دانشگاه رخنه وارد کنند.»

حجت الاسلام علی مهدی زاده با برشمردن وظایف مشترک حوزه و دانشگاه ادامه داد: «حوزه و دانشگاه وظایف مشترکی را برای نمود عملی وحدت بر عهده دارند که وحدت حوزه و دانشگاه در دفاع از نظام و وحدت در نگاه دینی از سوی حوزه و دانشگاهو تابع ولایت فقیه بودن از جمله آنهاست.»

وی گفت: «نیازمندی های جامعه از جمله مشکلات اعتیاد، اخلاقی و دیگر آسیب های اجتماعی باید به دست دانشگاهیان و حوزویان حل شود. حوزه و دانشگاه باید پاسخگوی شبهات بیرونی و نظریه پرداز در مسائل مختلف باشند.آنها باید جوابگو در مقابل شبهات باشند.»

امام جمعه بافت وحدت در حل مشکلات را از دیگر وظایف مشترک حوزه و دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: «وحدت در مقابله با نفوذ بیگانگان و وحدت و همگرایی در عمل از دیگر وظایف مشترک حوزه و دانشگاه است.»

204

کد خبر: 886327

وب گردی

وب گردی