ناگفته های دفاع مقدس باید گفته شود

رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دشمنان می‌خواستند انقلاب را در ابتدای راه زمین گیر کنند و در این راه توطئه‌های زیادی به کار بستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز ، علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش « راویان دفاع مقدس » که عصر امروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد با اشاره به انواع توطئه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت : دشمنان می‌خواستند انقلاب را در ابتدای راه زمین گیر کنند و در این راه توطئه‌های زیادی به کار بستند.

ولایتی ابراز داشت : امنیت در کشور ما مدیون ایثارگران و شهدای دفاع مقدس است؛ جنگ در سال ۱۳۵۹ آغاز شد و بنده در آذرماه سال ۶۰ مسوولیت دیپلماسی جنگ را بر عهده داشتم که تقریبا ۹ سال طول کشید.
وی افزود: ناگفته هایی در دفاع مقدس وجود دارد که باید گفته شود تا ابعاد مختلف آت شناخته شود، جنگ منحصر به موضوع نظامی نبود و دشمن برای آغاز جنگ‌ با ما مقدمات زیادی را فراهم کرد.
ولایتی ادامه داد: در آن زمان در کشور ماجرای طبس اتفاق افتاد تا به واسطه آن حکومت تازه تاسیس جمهوری اسلامی ساقط شود اما این اتفاق نیفتاد و استکبار جهانی مجبور شد برای ساقط کردن این نظام یک دشمن‌خارجی برای آن ایجاد کنند.
مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: شکل دهی توطئه علیه انقلاب یک فرمول شناخته شده بود؛ آن ها شروع کردند به سند سازی علیه ما و با این اسناد جعلی سعی داشتند ایران را متجاوز به خاک عراق معرفی کنند.
وی اظهار داشت: کمک های بسیاری در زمان جنگ تحمیلی به عراق شد؛ آلمان، فرانسه، عربستان و... جزو کشورهایی بودند که حدود ۸۰ میلیار دلار به عراق کمک های تسلیحاتی از قبیل تانک و جنگده کردند.
ولایتی اضافه کرد: ما برای این که به دنیا اثبات کنیم که عراق از سلاح‌ شیمیایی استفاده کرده است مجروح های خودمان را در بیمارستان های اروپایی بستری می کردیم و با عکس ها و فیلم هایی که گرفتیم توانستیم این موضوع را اثبات کنیم البته به شدت غربی ها مانع این اقدامات ماشدند.

وی با اشاره به نقش دیپلماسی در دوران جنگ تحمیلی، گفت: سیاست خارجی زمانی موثر واقع می‌شود که ما در میدان جنگ قدرت داشته باشیم و اگر قدرت نداشته باشیم طرف مقابل ما را پشیزی حساب نمی‌کند.

رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: امروز ما به یک شکل دیگری در میدان هستیم، عده ای امروز می گویند به سوریه و عراق چه کار دارید، کدام انسان عاقلی حاضر است در خانه بنشیند تا دور تا دور کشورش را آتش بپا کنند؟

ادامه دارد...

کد خبر: 886344

وب گردی

وب گردی