دقت در تصویب تعرفه عوارض شهرداری ضامن حفظ منافع عمومی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: دقت در تدوین و تصویب تعرفه عوارض شهرداری ضامن حفظ منافع عمومی است که انتظار می‌رود سیاست‌های تدوین شده، به درستی اجرا شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی فتحی با بیان اینکه آتش‌نشانان ایثارگرانه به فداکاری می‌پردازند و پاداش اخروی این فرشتگان نجات نزد خداوند متعال محفوظ است، اظهار داشت: نیروهای آتش‌نشانی همدان باید براساس سختی کار خود و همسطح سایر کارکنان شهرداری حقوق و مزایا دریافت کنند.

وی با اشاره به فعالیت نزدیک به 200 نفر از آتش نشانان در شهرداری همدان افزود: این تعداد از نفرات 5 تا 6 درصد نیروهای شهرداری همدان را شامل می شود بنابراین تلاش می‌کنیم تا نیاز آتش‌نشانان که ضامن امنیت شهر هستند با تدابیر لازم برطرف شود، زیرا باید قدرشناس زحمات آتش‌نشانان بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در بحث حقوق ومزایای کارکنان سازمان آتش‌نشانی ما نیز دغدغه‌ داریم، گفت: این موضوع در صحن شورای شهر همدان هم مطرح شده است که امیدواریم این مهم، به سرانجام برسد.

وی درباره موضوع ساماندهی ورودی‌های شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه با گذشت سال‌ها از وعده‌های مربوط به ساماندهی ورودی‌های شهر همدان همچنان این نقاط از شهر، سیمای خوبی ندارند، افزود: ساماندهی ورودی‌های شهر همدان، یکی از مطالبات اصلی شهروندان است که باید با همراهی اعضای شورای شهر جزو اولویت‌های شهردار همدان قرار گیرد.

فتحی با بیان اینکه جاده تهران، جاده ملایر و جاده کرمانشاه ورودی‌های اصلی شهر همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران به شمار می‌روند، اظهار داشت: ورودی‌های هر شهری نمایانگر سیمای آن شهر است و از آنجاکه مسافران هنگام ورود به شهر نیز در ابتدا با این سیما از شهر روبه‌رو می‌شوند این نقاط می‌توانند تأثیر مهمی در ذهن گردشگران ایجاد کنند.

وی درباره راهکارهای موجود برای تملک زمین‌های موجود در ورودی شهر همدان ابراز کرد: با توجه به قیمت بالای مغازه‌هاییکه در ورودی شهرها قرار دارند، تامین بودجه این کار از توان شهرداری خارج است چرا که نیازمند هزاران میلیارد تومان اعتبار هستیم به همین دلیل در صحن شورا پیشنهاد داده‌ایم تا با جداره سازی‌های متنوع، این مشکل را حل کنیم.

نایب رییس شورای شهر همدان با بیان اینکه انتخاب همدان به عنوان «هدف گردشگری آسیا» در سال 2018 که با حضور وزاری گردشگری 34 کشور آسیایی در همدان انجام می‌شود، فرصت مناسبی برای استان است، گفت: از آنجا استان همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوای مناسب و وجود جاذبه‌های گردشگری نظیر مکان‌های تاریخی و طبیعی برای برگزاری این اجلاس انتخاب شده است پس باید ورودی های شهر در چند ماهه آینده ساماندهی شوند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌ها و فراهم کردن محور گردشگری در همدان، تأکید کرد: وجود نخاله‌ها و زباله‌ها در حاشیه جاده‌ها بر روحیه هر بیننده‌ای تأثیر می‌گذارد و این در شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نیست و می‌توان با پاکسازی حریم جاده‌ها، شست‌وشوی علائم و تعویض گاردریل‌های فرسوده، گلکاری وغیره این مشکل را برطرف کرد.

فتحی درباره موضوع اعمال مشوق‌های سرمایه‌گذاری در تعرفه عوارض شهرداری همدان برای جذب فعالان اقتصادی نیز بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع گردشگری در همدان، می‌توان مشوق‌هایی را در تعرفه عوارض محلی برای سرمایه گذاری و گردشگری در نظر گرفت.

نایب رئیس شورای شهر همدان با تاکید برضرورت ایجاد مشوق‌هایی برای تامین پارکینگ در سطح شهر به عنوان زیرساخت‌های اساسی درحوزه گردشگری ابراز کرد:شورای دور پنجم تخفیف‌های مناسبی برای عوارض املاک تجاری و واجد ارزش از جمله ایجاد کمپ و سوییت‌های اقامتی و خانه‌های بوم گردی، برپایی صنایع دستی و غیره در نظر می‌گیرد تا تسهیل کننده شرایط سرمایه‌گذاری در شهر شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات بررسی تعرفه عوارض پیشنهادی سال 97 شهرداری، اظهار داشت: دقت در تدوین و تصویب تعرفه عوارض شهرداری ضامن حفظ منافع عمومی است که انتظار می‌رود سیاست‌هایتدوین شده، به درستی اجرا شود.

فتحی افزود: همت اعضای شورای شهر بر این است که ساکنان محلات توانمندسازی شده در مدیریت شهری به مشارکت گرفته شوند تا با اعمال تخفیف‌های چشم گیر در کاربری‌های مختلف و املاک مسیری، شاهد تغییرات عمده‌ای در این محلات باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت و اجرایی شدن طرح توانمندسازی مناطق محروم شهر و لزوم توجه اعضای شورای پنجم به توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار شهر گفت: رایگان کردن پروانه ساختمانی یا در حد امکان لحاظ کردن تخفیف برای آن مناطق می‌تواند مشوق مناسبی برای سوق دادن افراد به رعایت ضوابط شهرسازی در احداث بناها باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی همدان با اشاره به موضوع تعیین‌تکلیف طرح تعریض خیابان طالقانی و معابر آن به عنوان یک معضل 20 ساله نیز اظهار داشت: لحاظ کردن سیاست تشویقی مانند رایگان کردن عوارض ساختمان‌های خیابان‌های اصلی که در مسیر تخریب قرار دارند، سبب می‌شود کارها سریع تر انجام شود.

وی افزود: طرح ارائه تخفیف‌های ویژه برای توانمندسازی محلات کم برخوردار در تعرفه عوارض شهرداری همدان تصویب شده است که مطابق بسته‌های پیشنهادی تا 80 درصد تخفیف برای املاک واقع در تعریض و 50 درصد هم برای تمامی املاک در این مناطق مشروط به تأییدیه کمیته انطباق، اجرایی می‌شود.

901

کد خبر: 886358

وب گردی

وب گردی