رونمایی از ۲۰ پیست دوچرخه‌سواری در خراسان رضوی

رئیس هیأت دوچرخه‌‎سواری خراسان رضوی گفت: از ۲۰ پیست دوچرخه‌سواری در خراسان رضوی رونمایی کردیم که در کشور بی‌سابقه است.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی روزبهانه ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری مسابقات رنکینگ استانی اظهار کرد: مسابقات رنکینگ در چهار رده نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان بالای ۴۵ سال در بخش‌های سرعت، استقامت، تریال و کوهستان برگزار می‌شود که دو سال متوالی است که این رقابت‌ها را برگزار می‌کنیم و بازخورد خوبی داشته و باعث افزایش سطح کیفی دوچرخه‌‎سواری استان شده‌است.

وی افزود: در لیگ برتر کشور یک تیم از خراسان رضوی داریم که در رتبه چهارم است، در لیگ دسته یک نیز یک تیم از خراسان رضوی حضور دارد که در جایگاه دوم قرار دارد، همچنین در لیگ جوانان چهار تیم داریم که صاحب عناوین دوم و چهارم هستند و دو تیم دیگر نیز رتبه‌های بیش از پنجم را به خود اختصاص دادند، همچنین در لیگ کوهستان نیز حضور داریم که در رتبه هشتم قرار گرفته ایم.

رئیس هیأت دوچرخه‌‎سواری خراسان رضوی تصریح کرد: امسال ۱۰ اعزام لیگ داشتیم که حاصل آن دریافت چهار مدال طلا، ۱۱ نقره و ۴ برنز بوده‌است و در مقطع نوجوانان در سطح کشور دوم هستیم، در مقطع جوانان در رشته استقامت جایگاه دوم و در بخش سرعت جایگاه سوم کشور را در اختیار داریم. در بخش بزرگسالان نیز دو سال متوالی است که در کشور اول هستیم، اما در کوهستان، هشتم هستیم.

روزبهانه در رابطه با دانشور، دوچرخه‌سوار ارزنده خراسانی بیان کرد: دانشور چهارم جهان است و در سال جاری چهار مدال آسیایی کسب کرد که سه تای آنها به مسابقات آسیایی ترکمنستان مربوط می‌شود، همچنین یک مدال وی در مسابقات کاپ آسیایی چین بود.

وی گفت: در سه مقطع اردوی تیم ملی تشکیل شد که در هر سه مقطع از خراسان رضوی نماینده داشتیم، در بخش جوانان بیش از ۶۰ درصد تیم ملی از دوچرخه‌سواران خراسان رضوی تشکیل شده‌است و در آخرین اردوی تیم ملی در تهران از 8 دوچرخه‌سوار، 4 نفر آنها خراسانی بودند.

رئیس هیأت دوچرخه‌‎سواری خراسان رضوی اضافه کرد: در بخش بانوان ۴ نفر به مسابقات اعزام شدند که رضوان شریفیان نیز از خراسان در لیست ورزشکاران اعزامی است، همچنین مهم است که در رقابت‌های کشوری داور خراسانی داشته باشیم که خوشبختانه می‌توانم بگویم که در هیچ مسابقه کشوری نیست که داور خراسانی در آن حضور نداشته‌باشد و همیشه سه داور خراسانی مستقیما از طرف فدراسیون به مسابقات دعوت می‌شوند.

روزبهانه ادامه داد: در تور مسابقات آذربایجان یک نماینده از خراسان رضوی داشتیم همچنین میزبان اردوی یک ماهه تیم ملی در پیست ثامن بودیم و در کنار ملی‌پوشان، 20 دوچرخه‌سوار خراسانی نیز زیر نظر سرمربی تیم ملی آموزش دیدند.

وی افزود: از ۲۰ پیست دوچرخه‌سواری در خراسان رضوی رونمایی کردیم که در کشور بی‌سابقه است و تنها هیأت در کشور هستیم که این تعداد پیست دوچرخه‌سواری داریم و این پیست‌ها در اختیار باشگاه‌های فعال استان است.

رئیس هیأت دوچرخه‌‎سواری خراسان رضوی یادآور شد: یکی از مهمترین برنامه‌های هیأت، تعمیر پیست‌ها است که مهمترین ابزار دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود، اگر پیست مناسب داشته‌ باشیم، میزبانی لیگ و مسابقات کشوری را کسب می‌کنیم.

602

کد خبر: 886371

وب گردی

وب گردی