ایران چالش آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه است

یک روزنامه آمریکایی در مطلبی به تجربیات ایران در مسیر مبارزه با داعش و لطمه زدن به منافع آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در گزارشی به قلم «اسکات پیترسن» خبرنگار خود با اشاره به شکست داعش در منطقه و کمک‌های ایران در این مسیر نوشت این رویداد یک پیروزی برای ایران است که از دل میادین نبرد ضد داعش در سوریه و عراق و فراتر از آن به عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای بی‌نظیر با توانایی قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای شکل‌دهی سلسه امور در خاورمیانه با توجه به تجربیات کسب‌شده سر برآورده است.

این روزنامه در بخشی دیگر نوشت: ظهور سریع ایران در منطقه چالشی جدید برای آمریکا، اسرائیل و عربستان است و بر سلطه پیشین آن‌ها بر منطقه لطمه می‌زند.

کریستین ساینس مانیتور با اشاره به تحولات منطقه نوشت: ایران به شکل چشمگیری ساختارهای قدرت منطقه‌ای را به نفع خود و از طریق یک الگو عملی و اغلب خطرناک تغییر داده است.

این روزنامه در ادامه با اشاره به سخنان اخیر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد جوان عربستان سعودی و اقداماتی چون مجبور کردن نخست‌وزیر لبنان به استعفا و حمله عربستان به یمن، نوشت: عربستان دو سال و نیم است که با حمایت نظامی آمریکا جنگ فاجعه باری را در یمن علیه غیرنظامیان ایجاد کرده است. این جنگ تاکنون ده هزار کشته برجای گذاشته و موجب از بین رفتن بیمارستان‌ها، مناطق تاریخی، مسدود شدن بنادر، قحطی گسترده و تشدید بیماری‌های سخت در یکی از فقیرترین کشورهای جهان شده است.

کریستین ساینس مانیتور با اشاره به تهدید اسرائیل از سوی نیروهای مقاومت حزب‌الله، استحکام مواضع آن‌ها در مرزهای سرزمین‌های اشغالی و حضور نیروهای این گروه در نبرد دشوار با داعش در سوریه به نقل از «فواز جرجیس» تحلیلگر منطقه‌ای ساکن انگلیس نوشت: «به لحاظ موقعیت تاریخی، ایران تاکنون موقعیتی چنین قدرتمند را نداشته است.»

در خاتمه این مطلب به توانمندی‌های ایران در نبردهای نامتقارن و هواداران جمهوری اسلامی در عراق، سوریه و افغانستان و مشارکت آن‌ها در عملیات ضد داعش اشاره شده است.

کد خبر: 886442

وب گردی

وب گردی