ارائه و چاپ 26 مقاله توسط اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد خورموج در همایش‌های و مجلات بین‌المللی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج گفت: سال گذشته اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد واحد خورموج، موفق شدند 15 مقاله در همایش‌های معتبر بین‌المللی ارائه کنند و 11 مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسانده‌اند.


علیرضا چمکوری در مراسم هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج اظهار داشت: وحدت اقشار مختلف جامعه به خصوص حوزه و دانشگاه تأثیر زیاد و به سزایی در به بارنشستن درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران داشت.
وی افزود: مقام معظم رهبری همواره در اتحاد و وحدت و همدلی این دو قشر تأکید داشتند و ما هم به‌عنوان مجموعه دانشگاهی خودمان را ملزم می‌دانیم که فرمایشات معظم له را نصب‌العین قرار می‌دهیم و در این راستا از هیچ اقدامی هم فروگذار نخواهم کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج تصریح کرد: از این همایش به‌عنوان نماینده جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، دست دوستان در حوزه‌های علمیه می‌فشارم و امیدواریم که بتوانیم در کنار هم در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام‌های کوچک و مؤثری برداریم.
چمکوری با بیان این‌که پژوهش نقش به سزا و مؤثری در راستای تحقق اهداف علمی جامعه دارد گفت: در مجموعه دانشگاه همه روز متعلق به دانشگاهیان و پژوهش‌گران است اما متأسفانه پژوهش آن جایگاه واقعی خود در جامعه را به دست نیاورده است.
وی با اعلام این که دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر معادل 5 درصد از کل شهریه اکتسابی دانشجویان را به امر پژوهش اختصاص داده ، عنوان کرد: میزان اعتبار تخصیص‌یافته به بخش پژوهش رضایت‌بخش نیست و انتظار داریم که اعتبارات این حوزه افزایش پیدا کند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج با اعلام این که با آن ایده‌هایی تعریف‌شده در حوزه پژوهش، فاصله زیادی داریم که یکی از شاخص‌ها، فقدان پژوهش‌گران حرفه‌ای است، اضافه کرد: سرانه و تعداد مقالات پژوهشی از شاخص‌های دیگری است که متأسفانه در حوزه پژوهش در کشور در راستای رفع مشکلات موجود در جامعه نیست و نیازمندیم با برنامه‌های بلندمدت در راستای اهداف علمی جامعه گام برداریم تا بتوانیم از محل پژوهش، تولید ثروت کنیم.

کد خبر: 886464

وب گردی

وب گردی