مهلت 3 ماهه برای معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز/ معاینه فنی اتوبوس‌ها بر عهده شهرداری‌هاست

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه به استانداری ها و شهرداری ها ابلاغ شد که اطلاع رسانی لازم را درباره ضرورت معاینه فنی اتوبوس‌های دیزلی و گازسوز به مالکان آنها انجام دهند تا برای معاینه فنی به مراکز مربوطه مراجعه کنند، گفت: بنابراین تمامی خودروهای شخصی، تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی که معاینه فنی ندارند جریمه می‌شوند و میزان این جریمه روزانه 50 هزارتومان است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ،هیربد معصومی با بیان اینکه برای کاهش آلودگی هوا، طرح LEZ و معاینه فنی را در دستور کار قرار داریم، اظهارکرد: خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند، جریمه خواهند شد.

نصب فیلتر دوده برای اتوبوس‌ها و کاتالیست برای تاکسی‌ها اجباری است

وی در ادامه با اشاره به اینکه نصب فیلتر دوده برای اتوبوس‌ها و کاتالیست برای تاکسی‌ها، مطابق مصوبه هیات وزیران با هدف کاهش آلایندگی آنها، اجباری است گفت: نصب فیلتر دوده و کاتالیست برای اتوبوس و تاکسی‌ها، از سال گذشته آغاز شد. ولی این طرح مستلزم همکاری و تعامل مستمر بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط می باشد.

وی افزود: همچنین تمامی اتوبوس‌هایی که قرار است جدیدا خریداری‌ شوند، می بایست مجهز به آخرین استانداردهای روز دنیا بوده و به فیلتر دوده نیز تجهیز شوند.

معصومی اضافه کرد: با این حال شهرداری ها باید اتوبوس های دیزلی فعلی را نیز مطابق مصوبه هیات وزیران به فیلترهای دوده تجهیز کنند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه اظهار کرد: برای معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز نیز فرصتی سه ماهه در نظر گرفته شده تا اقدامات لازم برای افزایش مراکز معاینه فنی مجهز به تجهیزات آزمون مخازن CNG در شهرها صورت پذیرد. زیرا تعداد مراکز تست هیدرواستاتیک که سازمان ملی استاندارد صلاحیت آنها را تایید می نماید، در کشور کم بود.

معصومی اضافه کرد: با توجه به تاکیدات وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر جریمه نشدن بی دلیل خودروها، لازم بود که ابتدا مهلتی تعیین تا اقدامات مقتضی برای تقویت مراکز معاینه فنی انجام و سپس این موضوع اجرایی شود.

لزوم توجه ویژه شهرداری‌ها برای معاینه فنی اتوبوس‌ها

وی افزود: همچنین در خصوص معاینه فنی اتوبوس‌ها نیز شهرداری‌ها باید به انجام این موضوع توجه ویژه داشته باشند و وزارت کشور در این خصوص فقط وظیفه هماهنگی امور بین دستگاه های اجرایی را دارد.

معصومی افزود: بنابراین سال گذشته در بخشنامه‌ای مشخص کردیم تا شهرداری‌ها برای این کار ردیف بودجه مشخصی در نظر بگیرند. در حقیقت بنا نیست که بودجه معاینه فنی اتوبوس‌ها از وزارت کشور تامین شود و بایستی این کار توسط شهرداری‌ها صورت گیرد.

705

کد خبر: 886537

وب گردی

وب گردی