تخفیف 10 درصدی به دانشجویان مناطق زلزله زده کرمانشاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: این میزان تخفیف شامل دانشجویانی می شود که متولد خود این مناطق زلزله زده بوده و در همانجا تحصیل می کنند و یا اگر در این مناطق تحصیل نمی کنند درآنجا متولد شده ودچار حادثه شده باشند که در این صورت می توانند با مراجعه به واحد دانشگاه آزاد محل تحصیل خود با ارائه مدارک از این تسهیلات بهره مند شوند .

نوذر قنبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره وضعیت فعلی و تسهیلات مقرر برای دانشجویان در مناطق زلزله زده گفت : منطقه زلزله‌زده قصر شیرین و سرپل ذهاب که بیشترین آسیب را دیده است واز مجموع 22000 دانشجو در استان کرمانشاه 800 دانشجورا به خود اختصاص داده اند و در منطقه سر پل ذهاب و قصر شیرین ساختمان دانشگاه تخریب شده است و در حال حاضر کلاسها در کانکس برگزار میشود و دانشجویان بعد از زلزله نیز سختی های خودشان را دارند .

وی افزود : با توجه به شرایط دانشجویان مناطق زلزله زده یکی از تسهیلاتی که برایشان در نظر گزفته شده است تخفیف ده درصدی در شهریه دانشجویان است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: این میزان تخفیف شامل دانشجویانی میشود که متولد خود این مناطق زلزله زده بوده و در همانجا تحصیل میکنند و یا اگر در این مناطق تحصیل نمیکنند در انجا متولد شده ودچار حادثه شده باشند که در این صورت میتوانند با مراجعه به واحد دانشگاه آزاد محل تحصیل خود با ارائه مدارک از این تسهیلات بهره مند شوند .

وی در پایان تصریح کرد: تسهیلات دیگری نیز برای دانشجویان زلزله زده در نظر داریم از جمله پرداخت وام به دانشجویان که هنوز تصویب نشده است و این طرح ها را فردا در جلسه استانی که با کارشناسان مختلف داریم برررسی خواهیم کرد و حتما با شخص آقای دکتر فرهاد رهبر در میان خواهم گذاشت و شخصا پیگیر افزایش تسهیلات برای کمک به دانشجویان آسیب دیده خواهم بود.

به گزارش ایسکانیوز، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای، به منظور رفاه حال دانشجویان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تخفیف شهریه به دانشجویان بومی این مناطق را اعلام کرد.

در متن این بخشنامه آمده است: به منظور رفاه حال دانشجویان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه و مشکلاتی که برای هموطنان گرامی در آن منطقه رخ داده است، بنا به دستور رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی دانشجویان بومی شاغل به تحصیل در یکی از واحدهای استان کرمانشاه، از میزان 10 درصد تخفیف در شهریه نیمسال دوم سال تحصیلی 97-96 در تمامی مقاطع تحصیلی برخوردار می‌شوند.

در این بخشنامه تاکید شده در سایر واحدهای دانشگاهی در صورت داشتن دانشجوی بومی استان کرمانشاه که در زلزله اخیر دچار خسارت شده‌اند، پس از بررسی مدارک و تأیید مراتب، در کمیسیون تخفیفات واحد موضوع مطرح و در اولویت خاص جهت اعطای تخفیف قرار گیرند.

خبرنگار: ندافراهانی

کد خبر: 886542

وب گردی

وب گردی