توسعه راه روستایى بر عهده شرکت زیرساخت است/ نیازمند ١٤٢ هزار میلیارد تومان سرمایه براى عملیات اجرایى هستیم

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهاى حمل و نقل گفت: از ٤١ هزار کیلومترى که جزو تعهدات شرکت زیرساخت است تاکنون عملیات اجرایى ١٦ هزار کیلومتر انجام شده و عملیات اجرایى باقى آنها  در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ خیرالله خادمى، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهاى حمل و نقل در نشست خبرى دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته گفت: کار توسعه زیرساخت کشور و نیز تمام مسیرهاى جدید که باید احداث شود بر عهده شرکت زیرساخت است.
او تاکید کرد: اقدامات توسعه بزرگراه ها که بر عهده شرکت زیرساخت است که به صورت مشترک در حال انجام است و بخشى از کار بر عهده اداره کل راه و شهرسازى استان ها است.
خادمى افزود: در زمینه ریلى آنچه که بر عهده و جزو تعهدات شرکت زیرساخت است ، ٤١ هزار کیلومتر انواع مختلف شبکه ریلی و جاده اى است که باید اقدامات لازم انجام و به زودى تحویل داده شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهاى حمل و نقل گفت: از ٤١ هزار کیلومترى که جزو تعهدات شرکت زیرساخت است تاکنون عملیات اجرایى ١٦ هزار کیلومتر انجام شده و عملیات اجرایى باقى آنها در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: در بخش اجرایى در حال ساخت، حدود ٣ هزار و ٤١٠ کیلومتر به عنوان قراردادهایى است که براى توسعه شبکه ریلى موجود است و به زودى باید انجام شود و ٥ هزار کیلومتر دیگر در حال مطالعه است که به عنوان اقدام بعدى باید اجرایى شود.
خادمى اظهار داشت: در بخش آزادراه ٣هزار و ٩٠٠ کیلومتر از مسیر تعهد ما است که عملیات اجرایى ١ هزار و ١٣٠ کیلومتر از آن انجام شده و مابقى آن در حال مطالعه است که امیدواریم با دریافت سرمایه گذارى های مختلف هر چه زودتر عملیات اجرایى آن انجام شود و باید گفت که تمایل سرمایه گذارى در این بخش نسبت به گذشته افزایش داشته است.

او اظهار داشت: بخش توسعه راه روستایى به شرکت زیرساخت واگذار شده که اجراى آن به دو بخش تقسیم شده ، یک بخش آن کاملا استانى است که توسط وزارت راه و شهرسازى استان هاانجام مى شود و بخش دیگر آن به صورت متمرکز است که اجرا توسط استان ها انجام مى شود.
خادمى گفت: در موافقتنامه سال جارى ٣ هزار کیلومتر احداث جدید راه روستایى وجود دارد که ١ هزار کیلومتر از آن جزو تعهدات سال ٩٦ است.
به گفته خادمى، براى عملیات اجرایى ٤١ هزار کیلومتر نیازمند ١٤٢ هزار میلیارد تومان هستیم.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهاى حمل و نقل گفت: پروژه اقتصاد مقاومتى جزو اولویت هاى اقدامات ما در سال ٩٦ در حوزه بخش ریلى، آزادراهى و راه اصلى است.
او افزود: در بخش اقتصاد مقاومتى در سال ٩٦، باید ٢ هزار و ٦٠٣ کیلومتر در بخش هاى مختلف اقداماتى را انجام دهیم که ٥١٦ کیلومتر از آن در حوزه ریلى است.
خادمى خاطرنشان کرد: از پروژه هاى اقتصاد مقاومتى در بخش آزادراه ٢٣٧ کیلومتر در برنامه کار است که امیدواریم بخش اولیه آن به زودى انجام شود.
او اظهار داشت: در بخش آزادراه ٨٥٠ کیلومتر در تعهد ما بود که امیدواریم تا پایان سال تحویل داده شودو در بخش روستایى ١ هزار کیلومتر جزو وظایف است که اکنون بخشى از آن اجرا و بخش دیگر در حال اجرا است.


402

کد خبر: 886631

وب گردی

وب گردی