اطلاعات و اخبار را با واقعیات موجود زندگی تاسفبار روزمره بورسیه‌ها مقایسه کنید

مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه طی بیانیه‌ای از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستند که اطلاعات و اخبار را با واقعیات موجود زندگی تاسفبار روزمره بورسیه‌ها مقایسه کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه طی بیانیه‌ای از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستند که اطلاعات و اخبار را با واقعیات موجود زندگی تاسفبار روزمره بورسیه‌ها مقایسه کنند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

« با شروع به کار وزیر علوم٬ جناب اقای دکتر غلامی٬ اخباری از منابعی مانند کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس به گوش می رسد که حاکی از اذعان به پذیرفتن بی اشکال بودن بورسیه های دولت دهم از طرف وزارت علوم است. بنا به اظهارات وزیر محترم٬ تنها با ۲۱ نفر که با ارایه اطلاعات غلط تخلف داشته‌اند، برخورد شده است.

در تجمع روز یکشنبه دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه مقابل دفتر وزیر در ابتدا بی اطلاعی مسئولین محترم از قضیه بورسیه ها مطرح شد و بعد از شنیدن مشکلات توسط قائم مقام وزیر با قول وی به پیگیری و حل مشکلات و به احترام قول ایشان دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه دفتر وزیر را ترک کردند.

ما دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه متذکر می‌شویم که مشکلات اصلی دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه همچنان پابرجاست.

همان گونه که همواره گفته شده است خواسته های دانشجویان بورسیه فقط و فقط حقوق قانونی آنان است نه بیشتر.

ادامه تحصیل رایگان طبق قانون٬ بهره مندی از مستمری دوران تحصیل در قبال تعهد به عدم اشتغال٬ جایابی و در نهایت اشتغال پس از فراغت از تحصیل در مراکز زیر نظر وزارت علوم٬ حقوقی است که طبق قانون و به روال ۳۰ و اندی سال گذشته به دانشجوی بورسیه دولت جمهوری اسلامی تعلق می گیرد.

با تحقیقات صورت گرفته از دانشجویان و دانش اموختگان بورسیه مشخص شده است که در برخی دانشگاه‌ها از ثبت نام دانشجویان در مهرماه ممانعت به عمل اورده اند؛ هنوز عدم نیازهایی که برای بورسیه های دارای جایابی صادر شده است پابرجاست؛ مقرری ها پرداخت نشده است و دانشجویان و دانش اموختگان بسیاری نیز عدم نیاز خورده اند و در راه جایابی سردرگم مانده اند.

دانشجویان بورسیه اخبار خوبی از سوابق اخلاق‌مداری و حسن نیت دکتر غلامی و تیم ایشان شنیده اند و همین دیدگاه مثبت٬ امیدهای زیادی را برای حل مشکلات عدیده دانشجویان و دانش اموختگان بورسیه ایجاد کرده است. از طرف دیگر این نگرانی وجود دارد که اطلاعات و اخبار به صورت کانالیزه و گزینشی از جانب برخی سازمان‌ها و مجموعه های زیر دستی وزارت علوم برای ایشان ارسال شود و بطور کامل ایشان در جریان مشکلات دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه قرار نگیرد.

از آنجایی که صحبت های وزیر علوم با توجه به جایگاه ایشان حکم سندیت دارد٬ هرگونه ارایه اطلاعات غلط به وی٬ باعث کاهش اعتبار این جایگاه مورد وثوق می شود.

دانشجویان بورسیه از وزیر علوم و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می خواهند که اطلاعات و اخبار را با واقعیات موجود زندگی تاسفبار روزمره بورسیه‌ها مقایسه کنند. همچنین این امادگی وجود دارد که در صورت اعلام راه های ارتباطی مستقیم با وزیر و اعضای کمیسیون مربوطه در مجلس٬ اطلاعات موثق از وضعیت بورسیه ها بدون هیچ واسطه ای ارائه شود.

در پایان انتظار می رود وزیر علوم ضمن دستور صریح به زیر مجموعه و معاونت‌های آن وزارتخانه نسبت به رفع مشکل ثبت نام، پرداخت مقرری، جایابی، حل مشکل مربیان و مردود اعلام کردن تمام عدم نیازهایی که برای دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه که بنا بر اعلام شورای مرکزی بورس قبول شده و بورسیه وزارت علوم جمهوری اسلامی شده اند، اقدام عاجل کند. این تنها راهی است که تا حدی از ظلمی که به این قشر مظلوم روا داشته شده است، کاسته شود و خواسته های مقام معظم رهبری مورد عمل قرار گیرد.

دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه تا 10 روز برای اطلاع از اقدامات قائم مقام وزیر و به احترام وزیر صبر می کنند ولی اعلام می داریم که دیگر صبر دانشجویان و دانش اموختگان بورسیه به سر امده است، کارد به استخوان رسیده است و کاسه صبرمان لبریز، بنابراین برای مطالبه حقمان از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد و 10 روز اینده به وزارتخانه برای ملاقات با وزیر علوم و پیگیری مطالبات مراجعه خواهیم کرد و در صورت ممانعت از انجام پیگیری ها مگر در صورت حل مشکلات، مسئولیت هر اتفاقی در این فرایند بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.»

منبع: فارس

202

کد خبر: 886651

وب گردی

وب گردی