رئیس موزه بریتانیا از موزه ملی ایران بازدید کرد

رئیس موزه بریتانیا عصر دوشنبه 29 آذر از موزه ملی ایران بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موزه ملی ایران عصر دیروز دوشنبه ۲۹آذر ۱۳۹۶ دکتر هارتوینگ فیشر، رئیس موزه بریتانیا با همراهی دکتر وستا سرخوش (کرتیس)، پژوهشگر بخش مهر، سکه و مدال موزه بریتانیا از موزه ملی ایران بازدید کردند.

دکتر هارتوینگ فیشر (آلمانی‌الاصل) از بخش‌های مختلف موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی بازدید داشته و کارشناسان موزه ملی ایران به تناسب تخصص، بخش‌های مختلف را برای ایشان توضیح دادند.

وی همچنین از نمایشگاه ارمنستان و ایران، خاطره یک سرزمین بازدید کرد، که با توضیحات کارشناسان موزه ملی همراه بود.

دکتر فیشر در مورد محتوای آثار به نمایش درآمده در موزه ملی ایران گفت: گرچه برای نخستین بار است که از کشور ایران بازدید می‌کنم؛ ولی در واقع انتظار دیدن چنین گنجینه ارزشمندی را نداشتم و غنا و تنوع سبک‌های هنری و ادوار تاریخی موجود در موزه ملی ایران؛ من را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

دکتر فیشر ابراز علاقه‌مندی کردند که در آینده موزه بریتانیا نمایشگاهی از آثار خود را در موزه ملی ایران به نمایش بگذارد. پس از نمایشگاه استوانه کوروش، این دومین نمایشگاهی خواهد بود که توسط موزه بریتانیا در ایران برگزار می شود.

پس از پایان این بازدید، دکتر فیشر با مدیر موزه ملی ایران ملاقات و گفتگوی مفصلی داشت و در خصوص مسائل مختلف موزه‌داری، شیوه‌های مستند نگاری دیجیتال، ایجاد پایگاه داده‌ها، بازدیدهای هدفمند دانش‌آموزی و غیره به تبادل آرا پرداختند.

رئیس موزه بریتانیا پس از اتمام بازدید و نشست با مدیر موزه ملی ایران، آثار ارزشمند موزه ملی ایران و توالی تاریخی آن از دوران پارینه‌سنگی تا پایان قاجار را دانشگاهی برای مطالعه و شناخت و تدریس فرهنگ، هنر و تاریخ ایران‌زمین دانست و اضافه کرد که تاریخ ایران را باید در محل موزه ملی ایران آموخت.

دکتر نوکنده مدیر موزه ملی ایران با ابراز خوشحالی از بازدید مفصل، دقیق و علاقه‌مندانه مدیر موزه بریتانیا گفت: تلاش‌های مجموعه کارکنان موزه ملی ایران خوشبختانه به ثمر نشسته است و موزه ملی ایران امروزه از نظر سطح کیفی به استانداردهای بین المللی نزدیک شده است. ارتقا سطح کیفی موزه ملی ایران این امکان را فراهم کرده که موزه میزبان نمایشگاه‌هایی از کشورهای ایتالیا، ارمنستان، کره جنوبی، فرانسه (لوور) و در آینده نه چندان دور برای دومین بار از موزه بریتانیا، باشد.

503

کد خبر: 886652

وب گردی

وب گردی