تا عصر پنجشنبه، خبری از باد و باران نیست!/در  شصت و دومین روز آلوده سال تنفس می کنیم

 تا عصر پنجشنبه، خبری از باد و باران نیست و تا این زمان باید آلودگی هوای فزاینده پایتخت را تنفس کرد. بدین ترتیب تعداد روزهای آلوده امسال تهران به 62 روز رسیده و چهارشنبه شصت و سومین روز آلوده سال خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، «لیلا نظری» سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: نتایج داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای روز سه‌شنبه 28 آذر روی عدد 151 و هوای ناسالم برای همه است.

وی افزود: بدین ترتیب توصیه می‌شود شهروندان تهرانی به ویژه اقشار حساس جامعه شامل کودکان، سالمندان، بانوان باردار و بیماران قلبی ‌و ریوی از هرگونه تردد در فضای باز تا سالم شدن هوا اکیدا اجتناب کنند.

همچنین حسین شهبازی مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از تداوم شرایط جوی پایدار طی روز سه‌شنبه بوده و تنها در برخی ساعات وزش باد موثر با بزرگی بین 3 تا 4 متربرثانیه انتظار می رود. این شرایط جوی نسبتا آرام در روز چهارشنبه کم و بیش ادامه خواهد داشت و به تدریج از بعدازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد.

وی افزود: با تداوم این شرایط در روز پنجشنبه، به تدریج در بعدازظهر بر سرعت باد افزوده شده و در برخی ساعات شبانگاه بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. همچنین دما طی 2 روز آینده به طور نسبی افزایش خواهد یافت. بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای اکثر مناطق پایتخت در روز سه‌شنبه در شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه خواهد بود و انتظار می رود تا روز چهارشنبه وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران همچنان در آستانه شرایط نامطلوب برای همه افراد جامعه قرار داشته باشد.

701

کد خبر: 886737

وب گردی

وب گردی