«داستان همشهری» با ویژه نامه یلدا آمد

هشتادمین شماره‌ ماهنامه‌ داستان همشهری به همراه ویژه‌نامه‌ شب یلدا ویژه‌ غذا منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، شماره تازه ماهنامه داستان همشهری در ادامه‌ پرونده‌های، شماره‌ دی‌ماه خود را با موضوع آشپزی و غذا منتشر کرد.

در بخش «درباره زندگی» علی خدایی، جواد رسولی، لیلا نصیری‌ها، عالیه عطایی و... هرکدام از غذا وآشپزی بسته به جغرافیایی که تجربه کرده‌اند نوشته‌اند.

از دیگر مطالب این بخش روایت علا پیشرو، آشپز بین‌المللی، است که با یادآوری یکی از خاطرات پخت‌وپزش در سوئیس، از تاثیر مکتب آشپزی ایرانی می‌گوید.

در بخش «داستان» نیز اصغر عبداللهی، آرش صادق‌بیگی، رابرت لنون و لارا واپنیار از جمله نویسندگانی هستند که این موضوع را زمینه‌ی داستان‌هایشان قرار داده‌اند.

روایت‌های داستانی این شماره نیز با دو مطلب از قرن گذشته، نگاهی درگذر و اجمالی به آشپزی ایرانی دارد.

مطالب بخش روایت‌های مستند هم حال و هوای غذا و باهم‌نشینی دارند. «از این سر تا اون سر» روایت‌های خوانندگان از ناهار روز جمعه است و «منوباز» ‌خاطرات پنجاه‌سال کار یک پیشخدمت در یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تهران.

داستان‌ها و روایت‌هایی از کامبیز درم‌بخش، واحد خاکدان، اسدالله امرایی، فیروزه گلسرخی، سلمان باهنر، مریم منوچهری، علی غبیشاوی، محمدرضا زمانی، نائویا شیگا، جولیا چایلد، آدام گاپنیک، تام جوناد، ونسا گبی، دیوید فاستر والاس و... از دیگر مطالب این شماره است.

هشتادمین شماره‌ ماهنامه‌ داستان همشهری در ۲۷۸ صفحه باقیمت۸۰۰۰تومان از اواخر آذرماه منتشر شده است.

502

کد خبر: 886741

وب گردی

وب گردی