اظهارات "محمود صادقی" بار دیگر خلاف واقع از آب درآمد

رئیس دیوان محاسبات به اظهارات خلاف واقع محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش ایسکانیوز ، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در واکنش به اظهارات محمود صادقی گفت: گزارش حسابرسی عملکرد مالی سال 95 مجلس شورای اسلامی دوم آبان ماه به کمیسیون بودجه ارسال شده است.

عادل آذر گفت: گزارش دیوان محاسبات طبق روال هر سال با رعایت استقلال حرفه‌ای کامل حسابرسان دیوان محاسبات که در مجلس مستقر هستند تهیه شده و در دوم آبان ماه 96 تقدیم کمیسیون بودجه مجلس شده است.

وی با اشاره به نطق محمود صادقی درباره حسابرسی به بودجه مجلس و خط زدن ایرادات هزینه کرد بودجه توسط رئیس دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات یک هیئت مستقل و مستقر در مجلس شورای اسلامی همواره طی سالهای گذشته داشته است که مجلس شورای اسلامی همانند هر دستگاه دیگری که از بودجه عمومی کشور استفاده می کند مورد رسیدگی و حسابرسی حسابرسان مستقل دیوان محاسبات قرار می گیرد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دیوان محاسبات ارکانی مستقل از یکدیگر دارد، افزود: هیئت‌های حسابرسی، دادسرا، هیئت های مستشاری و محکمه هر کدام مستقل از یکیدگر فعالیت خود را طی فرآیندی فنی انجام می دهند و گزارشهای خود را تهیه و مستقلا به مراجع ذی ربط ارسال می کنند.

وی ادامه داد: مرجع دریافت کننده و رسیدگی کننده به گزارش عملکرد مالی سالیانه مجلس شورای اسلامی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات عمومی مجلس است و این کمیسیون پس از طی فرآیند رسیدگی به گزارش دیوان محاسبات طبق جزء 2 تبصره ذیل ماده 55 قانون آیین نامه داخلی مجلس گزارش نهایی را هر سال جهت اطلاع نمایندگان در صحن علنی قرائت می‌کند.

وی افزود: از‌ آقای دکتر صادقی به عنوان نماینده مردم انتظار می‌رفت قبل طرح چنین موضوعی با بنده و یا همکاران بنده مشورت می‌کردند تا فرآیند رسیدگی و اصول حرفه‌ای تهیه گزارش حسابرسی مالی دستگاه های اجرایی برای ایشان تشریح و ابهامات برطرف می‌شد و قطعا به این اطمینان می‌رسید که در این فرآیند امکان مداخله در تهیه گزارشهای فنی حسابرسان و دیگر ارکان دیوان محاسبات کشور غیرممکن است.

به گزارش تسنیم، محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته در نطق میان دستور با انتقاد از روند حسابرسی در مجلس می‌گوید: حسابرس‌های دیوان محاسبات هر سال بودجه مجلس را حسابرسی می‌کنند. چندین ایراد می‌گیرند اما رئیس دیوان محاسبات همه را خط می‌زند.

کد خبر: 886793

وب گردی

وب گردی