چرا  جوانان مجردسخت گیر و مشکل پسند شده اند ؟/ فکر نمی کنید دارید وسواس به خرج می دهید؟

  این روزها نگرانی درباره نیافتن همسر دلخواه یکی از دغدغه های  تعداد زیادی از جوانان و خانواده ها شده است  حال اگر تصورکنیم که  گزینه مورد نظر دختر باشد نگرانی  خود دختر و البته خانواده اش بیشتر خواهد بود  چرا که با بالا رفتن سن  و سالش  سخت گیر تر می شود و باید  منتظربماند تا مورد مناسب تری پیداشود  تا جامعه  او را با  پسوند "دختران  جوان  مجرد و ازدواج نکرده"  خطاب نکند.

زهره حاجیان- ایسکانیوز: مادر نمازش را که تمام می کند دستانش را به طرف آسمان بالا می برد و برای فرزندانش دعای خیر می کند؛ برای پسرانش روزی فراوان می خواهد و آرزو می کند بتواند دختر 29ساله اش که با وجود داشتن مدرک و شغل مناسب هنوز نتوانسته راهی خانه بخت شود را در لباس عروسی ببیند.

دخترانی که هرگز راضی نمی شوند

بپذیریم یا نه در سال های اخیر سن ازدواج بالا رفته و دختر و پسر هر کدام دلایل خاص خود را عنوان می کنند اما کارشناسان علوم اجتماعی و روانشناسان معتقدند بسیاری از زنان برای مسایل سطحی و بی ارزش، تن به ازدواج نمی دهند.

یک کارشناس ارشد علوم اجتماعی به تحقیقاتی اشاره می کند و می گوید :در تحقیقاتی که روی زنان صورت گرفته، مشخص شده است آنها در پروسه یافتن مرد موردپسند و نظر خود تبدیل به زنانی می شوند که هرگز راضی نمی شوند.

برای اینکه بدانید آیا شما نیز جزو زنان مشکل‌پسند و سخت‌گیر هستید یا خیر، نشانه هایی که مهدی عامری کارشناس ارشد علوم اجتماعیدر گفتگو با خبر نگار ایسکانیوز بیان کرده را بخوانید.

قبول کنید که واقع‌گرا نیستید!

اگر فهرستی از فاکتورهای تهدیدکننده تهیه کردید که بیش از 5 مورد را در خود داشت، بدانید که مشکل خود شما هستید. عامری با بیان این مطلب می گوید : صرف‌نظر از مواردی که نمی توانید به آنها بی تفاوت باشید (مثلا طرف مقابل هرگز عطر یا اسپری بدن استفاده نمی کند)، موارد دیگری وجود دارند که باید به آنها بی توجه باشید. به طور مثال، عقاید سیاسی یا علایق ورزشی مسایلی نیستند که رابطه شما را خراب کنند. اگر شما در این زمینه های با هم اختلاف دارید، دلیل نمی شود با او سر ناسازگاری بگذارید. آیا تاکنون نشنیده اید که تفاوت ها رابطه های بهتری می سازند؟

ظاهر و تیپ فرد مورد نظر برایتان مهم است

همه ماشاهد هستیم کهسن ازدواج بسیار بالا رفته است و هر دو جنس زن و مرد از پذیرفتن مسوولیت زندگی شانه خالی می کنند. هر کدام از آنها نیز بهانه ها و دلایل خود را مطرح می کنند که یکی از آنها اندام و چهره طرف مقابل است. دختران و پسران معمولا به دنبال یافتن کسی هستند که قد، هیکل و البته چهره جذابی داشته باشد که اصرار و پافشاری کردن به این مسایل ظاهری ممکن است آنها از یک زندگی عالی و ایده‌آل محروم کند.

عامری با بیان این مطلب می گوید :بسیاری از خانم ها عادت دارند در همان جلسه اول از همه مسایل زندگی طرف مقابل سر در بیاورند. به همین منظور، به جای اینکه در مورد خود حرف بزنند، از طرف مقابل سوالات متعدد می پرسند. این کار موجب رنجش مردان می شود

فکر نمی کنید دارید وسواس به خرج می دهید؟

برخی از خانم ها محافظه کاری های بی مورد دارند و با ازدواج، وسواس گونه برخورد می کنند. از آشنایی می ترسند و مشکلات کوچک آدم ها را بهانه ای برای نه گفتن می کنند.

عامری در این مورد می گوید : آنان نمی خواهند بپذیرند که هر گز نمی توانند یک شخصیت بی عیب و نقص را به عنوان همسر شان انتخاب کنند، چرا که هر کسی با هر شخصیتی هم که باشد، مشکلاتی دارد که می توان از آن ها ایراد گرفت. به هر حال این خانم ها باید کمی در نگاه شان تجدید نظر کنند. شاید یکی از همین موارد بتواند همسر ایده آلی برای آنان باشد.

در جمع های دوستانه شرکت نمی کنید ؟

این کارشناساس ارشد علوم اجتماعی معتقد است : در سال های اخیر، بیش از 50 درصد ازدواج ها و آشنایی ها از طریق دوستان صورت گرفته است. به این مفهوم که متاهل ها دوستان مجرد خود را دور هم جمع می کنند تا شاید آنها از یکدیگر خوششان بیاید و با هم نامزد شوند. اگر شما در چنین جمع هایی شرکت نمی کنید یا دوستان شما این کار را برایتان انجام نمی دهد، شاید به همین دلیل است که تاکنون ازدواج نکرده اید.

شماهم نامزد خیالی دارید

هر کدام از ما دخترانی را می‌شناسیم که با وجود مجرد بودن برای دفع مزاحمان و دست به سر کردن آنها یک حلقه نمادین به دست می‌کنند و خیلی از افراد با دیدن آن فکر می‌کنند که او متاهل است.

عامری می گوید : اما اگر دختری واقعا قصد ازدواج دارد باید از خیر این حلقه بگذرد و مراقب باشد که خواستگارهای واقعی را هم فراری ندهد.

او ادامه می دهد : برخی از خانم ها از سر ناآگاهی به دوستان و آشنایان خود می گویند که قصد ازدواج ندارند و معمولا زمانی که یک مورد را رد می کنند به کلی نفس ازدواج را نفی کرده و عنوان می کنند که ازدواج چیست ؟ سری که درد نمی کند را دستمال نمی ببنند! و... برخی از حرف ها باعث می شود که دیگران تصور کنند که این دختر قصد ازدواج ندارد.

شاید بی‌روح و بی‌احساس هستید

عامری اعتقاد دارد برخی از خانم ها اصولا خیلی با احساس نیستند و همین باعث می شود از هیچ رویدادی نه خیلی خوشحال و نه خیلی ناراحت شوند. این باعث می شود مردها کشش کمتری به آنها پیدا کنند زیرا بسیار بی تفاوت به نظر می رسند و تعامل و زندگی با چنین افرادی بسیار خسته کننده است زیرا هیچ کاری آنها را هیجان زده نمی کند. اگر شما هم این طور هستید برای اینکه زودتر نیمه گمشده خود را پیدا کنید باید کمی احساس هزینه کنید و نگاه خود به زندگی را تغییر دهید.

قرار ملاقات را به مصاحبه کاری تبدیل نکنید

بسیاری از خانم ها عادت دارند در همان جلسه اول از همه مسایل زندگی طرف مقابل سر در بیاورند. این کارشناس ارشد علوم اجتماعی با بیان این مطلب می گوید : آنها به جای اینکه در مورد خود حرف بزنند، از طرف مقابل سوالات متعدد می پرسند. این کار موجب رنجش مردان می شود و تصور می کنند به جای قرار عاطفی در یک جلسه کاری حضور دارند و باید در مورد سوابق خود توضیح دهند. این زنان بهتر است بدانند لازم نیست همه اطلاعات را در همان جلسه اول کسب کنند چرا که اگر دوطرف مورد پسند هم واقع شدند، برای سوال های بی‌شمارِ شما فرصت زیاد است.

کوچک تر بودن مرد دلیل مناسبی برای رد در خواست ازدواج نیست

عامری خطاب به زنان می گوید : تصور کنید خواستگاری موردپسند شما واقع شده است اما متوجه می شوید او چند سال از شما کوچک تر است. از این موضوع نهراسید. در چند سال اخیر بسیاری از زن ها ازشوهرهایشان بزرگترند و زندگی بسیار خوبی هم دارند. صرفا کوچک تر بودن مرد دلیلی برای رد درخواست ازدواج نیست.

700

کد خبر: 886805

وب گردی

وب گردی