عباس جدیدی: مجمع را فاقد وجاهت قانونی می دانم/برای من ریاست فدراسیون کشتی اهمیتی نداشت

کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی گفت:به خاطر حضور چند شغله ها ، و قانون گریزی مجامع انتخاباتی فدراسیون ها که یکی از عوامل بیکاری جوانان شده ، مجمع انتخاباتی را ترک کردم.

عباس جدیدی ، قهرمان اسبق کشتی در خصوص ترک جلسه مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت:مجمع فدراسیون کشتی را به علت اینکه اکثر روسای هیات های کشتی علاوه بر مسئولیتشان در هیات کشتی دارای مشاغل دیگری نیز هستند را قانونی ندانستم و با توجه به اینکه مجمع را دارای وجاهت قانونی ندانستم، جلسه را ترک کردم تا بالاخره یک نفر در مقابل قانون گریزی ورزش کشور بایستد.

وی افزود : جای تاسف دارد که بازنشستگان و چند شغله ها در فدراسیون و هیات های کشتی مشغول به کار هستند، در حالی که جوانان کشور ما با داشتن تحصیلات عالیه از دانشگاه های معتبر به علت وجود چند شغله ها بیکار مانده اند و من به عنوان یک شهروند خود را مسئول مبارزه با بیکاری حدود 5 میلیون جوان تحصیلکرده کشورمان می دانم.

جدیدی خاطر نشان کرد: طبق بند 11 قانون موسسات عمومی غیر دولتی ، داشتن مسئولیت در فدراسیون های ورزشی شغل محسوب می شود و در تبصره 1 ماده 15 اساسنامه فدراسیون ها به صراحت عنوان شده هیات های ورزشی تابع قانون فدراسیون می باشند، در نتیجه مجمع فدراسیون کشتی فاقد وجاهت قانونی بود. باید سازمان بازرسی کل کشور با این موضوع برخورد می کرد و مانع برگزاری مجمع می شد که متاسفانه به وظیفه قانونی اش در برگزار نشدن غیر قانونی مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی عمل نکرد.

وی افزود: من برنامه های خود را در مجمع اعلام کردم که مهم ترین آن توسعه جهانی بود و دین خود را به کشتی انجام دادم و کنار کشیدم . باور کنید برایم رسیدن به ریاست اهمیت نداشت، بلکه اعتراض به مجمع و ترک آن فقط به خاطر قانون گریزی فدراسیون ها و مجامع انتخاباتی ورزش بود که باید بالاخره یک روزی دستگاه قضایی با این معضل در ورزش کشور برخورد کند.

کد خبر: 886808

وب گردی

وب گردی