احتمال نخست‌وزیری جرمی کوربین در 12 ماه آینده

رهبر حزب کارگر انگلیس در مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرد تا سال آینده میلادی، به سمت نخست‌وزیری کشورش منصوب شود.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از ایندیپندنت، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، اعلام کرد: باور دارد تا پایان سال 2018، به نخست وزیری انگلیس خواهد رسید.

وی گفت: این احتمال وجود دارد که ظرف 12 ماه آینده انتخابات برگزار شود و او آماده است مسئولیت ریاست کشورش را بر عهده بگیرد.

وی در مصاحبه‌ای، برخی از سیاستمداران انگلیسی را به اتخاذ رویکردی «بسیار غیرمسئولانه» در جریان همه‌پرسی برگزیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، محکوم کرد. با این حال، وی گفت از برگزاری همه‌پرسی دیگری حمایت نخواهد کرد.

کوربین همچنین گفت: از شنیدن گزارش‌هایی مبنی بر آزار جنسی زنان از جانب سیاستمداران انگلیسی«وحشت‌زده شده است.»

پیش از این، کوربین پس از اعلام نتایج غافلگیرکننده انتخابات زودهنگام انگلیس، اعلام کرده بود تا پیش از سال نوی میلادی، به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب خواهد شد.

با این‌حال، وی در این مصاحبه جدید گفت: باور دارد در 12 ماه آینده، انتخاباتی برگزار خواهد شد و به دفتر نخست وزیری انگلیس راه خواهد یافت.

وی افزود: «ممکن است من (در انتخابات آینده) پیروز شوم. من آماده ام از فردا به عنوان نخست وزیر فعالیت کنم.»

کوربین درباره مسئله برگزیت گفت برخی از سیاستمداران در تبلیغات برای این همه‌پرسی «در رفتار و گفتار خود بسیار غیرمسئولانه» عمل کردند. با این حال، وی افزود: «ما برگزیت را به عناون بزرگترین مشارکت مردمی در روند انتخاباتی در تاریخ انگلیس می‌شناسیم و مردم تصمیم گرفته اند از اتحادیه اروپا خارج شوند.»

وی در پاسخ به اینکه چرا برای برگزاری همه‌پرسی مجدد تلاش نمی‌کند، گفت: «من فکر می‌کنم باید به اعمال فشار بر دولت ادامه دهیم تا دوره گذار ایجاد شود، زیرا اکنون در شرایطی قرار داریم که ممکن است تا ماه مارس 2019، به وضعی بسیار اسفناک دچار شویم.»

کد خبر: 886869

وب گردی

وب گردی