نگاه حداقلی و تهدید آمیز به بسیج دانشجویی در دوران قبلی دانشگاه آزاد اسلامی

داوود گودرزی گفت: باید طبق قوانین تشکل‌ها عمل کرد، اگر این‌اتفاق بیافتد نگاه بازتری به بسیج دانشجویی می‌شود، در دوران قبلی دانشگاه آزاد اسلامی نگاه حداقلی و تهدید آمیز به بسیج دانشجویی می‌شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ داود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت تشکل‌ها با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بسیج اظهار کرد: ایشان فرمودند هرکس احساس مسئولیت کند٬ دل در گرو مردم دارد ودلش برای کشور می سوزد بسیجی است. این تعاریف به اندیشه ناب امام خمینی بازمی‌گردد که بسیج را اویل انقلاب تشکیل دادند.

وی افزود: برخی ها تعریف دقیقی از بسیج در ذهنشان شکل نگرفته است. امام خمینی چون حکومت را مردمی می‌دانستند اعتقاد داشتند مردم باید در امور کشور نقش حداکثری داشته باشند. در همین راستا امام قصد داشت بستری ایجاد کند تا ایفای نقش حداکثری مردم معنا پیدا کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: بسیج همین مردمی هستند که سازمان دهی می‌شوند تا به پیشبرد آرمان‌های انقلاب کمک کنند. ما در بسیجی بودن انحصارطلب نیستیم و اعتقاد داریم همه با هر گرایشی سیاسی بسیجی هستند مگر اینکه برعلیه نظام عمل کنند.

گودرزی با بیان‌ اینکه نباید به بسیج دانشجویی نگاه صدقه سری و حداقلی داشت ادامه داد: باید طبق قوانین تشکل‌ها عمل کرد. اگر این‌اتفاق بیافتد نگاه بازتری به بسیج دانشجویی می‌شود. در دوران قبلی دانشگاه آزاد اسلامی نگاه حداقلی و تهدید آمیز به بسیج دانشجویی می‌شد.

وی در ادامه بیان کرد: چرا امام خمینی اواخر عمر خویش دستور تشکیل بسیج را دادند؟ این نکته به جایگاه دانشگاه در اندیشه امام بازمی‌گردد. یکی از اهداف انقلاب این است که به تمدن اسلامی و جایگاهی ویژه در جهان دست پیدا کنیم. دانشگاه موتور محرک برای رسیدن‌به این هدف است.

مسئول بسیج دانشجویی درباره سه هدف اصلی بسیج دانشجویی گفت: بسیج دانشجویی به کمک مدیران دانشگاه می آید تا تولید علم٬ تربیت مدیران انقلابی برای آینده کشور و ایجاد نشاط فرهنگی سیاسی انجام شود. این سه مورد کار اصلی بسیج دانشجویی است و این ظلم در حق نظام است که نگاه صدقه سری به بسیج شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با روسای دانشگاه ها خطاب به آنها فرمدند: «جوان انقلابی متعهد تربیت کنید» وظیفه رییس دانشگاه این است که دانشجوی مومن تربیت کند. اگر دغدغه آزاد اندیشی٬ راهیان نور٬ نمایشگاه دفاع مقدس و غیره وجود دارد باید به این سه کار کرد و هدف بسیج دقت شود.

به گفته گودرزی باید به بسیج دانشجویی به عنوان یک نهاد - تشکل نگاه شود. رهبر معظم انقلاب فرمودند«بسیج دانشجویی در دانشگاه تشکلی است که به سپاه تکیه دارد.»

مسئول بسیج دانشجویی اظهار کرد: بسیج دانشجویی طبق آیین نامه هایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است عمل می کند. ما بر اساس قاعده و قانون فعالیت‌ها را انجام می‌دهیم.

وی در پایان گفت: انتظار داریم از زاویه جدید انقلابی به تشکل‌های دانشجویی و بسیج نگاه شود. باید دانشجویان ساخته شوند. اگر کسی دغدغه انقلاب دارد باید میدان دهد تا دانشجویان پخته شوند. اگر کسی نگاه انقلابی هم نداشته باشد و از زاویه قانون هم نگاه کند٬ میدان فعالیت بسیج دانشجویی فراخ است. باید جسارت انقلابی دانشجویان را پذیرفت.

کد خبر: 886893

وب گردی

وب گردی