فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری افزایش می یابد

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری از سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به رشد ۶ درصدی ردیف بورسیه‌ها در سال آینده، تعداد دانشجویانی که بتوانند از فرصت مطالعاتی استفاده کنند،‌ افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان با اعلام این مطلب به مهم‌ترین اولویت‌های صندوق رفاه دانشجویان برای سال آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی بودجه ۹۷ و افزایش درآمدهای اختصاصی این صندوق، قرار است برای سال آینده ارتقاء سطح آشپزخانه‌ها و کیفیت غذا، ارتقاء سطح خوابگاه‌های دانشجویی و مشارکت در ساخت خوابگاه‌های جدید از طریق پرداخت سود تسهیلات بانکی،‌ ساخت اتاق‌های تندرستی در خوابگاه‌ها و افزایش پوشش وام‌های دانشجویی مهم‌ترین اولویت‌های صندوق رفاه دانشجویان در حوزه رفاهی و دانشجویی باشد.

وی در ادامه از افزایش ۶ درصدی فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ردیف بورس دانشجویان دکتری در سال ۹۷ حدود ۶ درصد رشد داشته است و بر این اساس فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری برای سال ۹۷ افزایش خواهد یافت. در واقع اولویت سازمان امور دانشجویان، افزایش کمی دانشجویان دوره دکتری در داخل و خارج از کشور برای استفاده از فرصت مطالعاتی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان خاطر نشان کرد: براساس برنامه موجود، دانشجویان دوره دکتری به مدت ۶ تا ۹ ماه می‌توانند از فرصت مطالعاتی داخل و خارج از کشور استفاده کنند.

صدیقی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان غیر ایرانی را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای سال آینده دانست و افزود: برنامه‌ای که وجود دارد این است که سال آینده به مراکز مشاوره در تهیه منابع مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مداخله‌ای به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی،‌ کمک کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان از اصلاح آئین‌نامه شوراهای صنفی دانشجویان خبر داد و گفت: امیدوارم هستم با اصلاحیه‌ای که در آئین نامه شوراهای صنفی وزارت علوم صورت خواهد گرفت، دانشگاه‌هایی که در آن‌جا این شورا به دلیل عدم حدنصاب تشکیل نشده است، شوراهای خود را تشکیل دهند و نمایندگان دبیران شوراهای صنفی در شورای مرکزی نظارت بر امور صنفی حضور فعال داشته باشند.

منبع: ایسنا

202

کد خبر: 886998

وب گردی

وب گردی