مهم ترین خواسته خوش‌لفظ از مقام معظم رهبری دعا برای شهادت بود

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به اینکه مهم ترین خواسته خوش‌لفظ از مقام معظم رهبری دعا برای شهادت بود، گفت: او از رهبر معظم انقلاب خواست که برای شهادتش دعا کنند و رهبری فرمودند شما بعد از صد و بیست سال که از دنیا رفتی قطعا شهید هستید. 

علیرضا مختارپور در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره آشنایی‌اش با جانباز شهید علی خوش‌لفظ اظهار داشت: اولین مواجهه من با این شهید دلاور در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه شانزدهم دی ماه سال گذشته قرار بود جمع محدودی از نویسندگان و اصحاب فرهنگ و ادب نماز مغرب را به امامت مقام معظم رهبری اقامه کنند و بعد از آن ساعتی در محضر ایشان حضور داشته باشیم که در آن پنجشنبه به یادماندنی جناب خوش‌لفظ و حمید حسام به جمع ما اضافه شدند.

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: علی خوش‌لفظ قبل از دیدار با مقام معظم رهبری بسیار بی‌تاب بود البته دردهای یادگار روزهای ایثار و حماسه را در خود داشت. در ادامه دیدارمان با رهبر انقلاب علی خوش‌لفظ این لحظات دیدار را بهترین لحظات عمر خود خواند و در ادامه رهبر انقلاب به او فرمودند شما بهترین لحظه‌های عمر را نه یکبار، نه دو بار، ده‌ها بار شاید صدها بار الحمدلله گذراندید ما هم آرزوی آن لحظات شما را داریم.

مختارپور، گفت: علی خوش‌لفظ از مقام معظم رهبری خواست که برای شهادتش دعا کنند و رهبری اینطور فرمودند شما بعد از صد و بیست سال که از دنیا رفتی قطعا شهید هستید منتها فرق شما با آن شهدایی که آنجا یک گلوله خوردند و افتادند این است که شما سال‌ها هم رنج کشیدید این افزون بر ارزش شهادت است. اینها هم همه به حساب می‌آیند.

وی افزود: مقام معظم رهبری از جناب حمید حسام سوالاتی درباره زمان و نحوه تنظیم کتاب «وقتی مهتاب گم شد» پرسید و قوت قلم آقای حسام را مورد تحسین قرار می‌دهند و آن را مثل یک رمان اما واقعی ‌نامید. در خلال این صحبت‌ها حمید حسام به رهبری گفت سردار همدانی اعتقاد داشتند که اگر چند اسم در استان ما خیلی برجسته باشد یکی‌اش آقای خوش‌لفظ است که همه فراز و نشیب‌ها را از ابتدای سال 59 تا 67... که مقام معظم رهبری جمله او را تکمیل کرد و فرمود: «ایشان از پانزده سالگی رفته جبهه، بی‌تجربه رفته سر تا پا تجربه برگشته است.»

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه در این دیدار شهید علی خوش لفظ در پاسخ به احوالپرسی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: شما را دیدم دردهایم رفت، من چون شیمی درمانی می‌شوم خیلی درد دارم آقا، شما را که دیدم دردهایم رفت، آرام شدم، عمری آرزویم این بود آقا، ما فدایی شماهستیم فقط همین.

به گزارش ایسکانیوز: علی خوش لفظ در عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر ۵، کربلای ۴ و کربلای ۵ حضور داشته و نهایتاً در عملیات کربلای ۵ تیر به نخاع وی خورده و به شدت مجروح می شود که پس از این واقعه، از این مجروحیت رنج می برد و مکرراً در بیمارستان بود.

کتاب «وقتی مهتاب گم شد» عنوان کتاب خاطرات این شهید است که پیشتر مورد عنایت رهبری انقلاب هم قرار گرفته و قاسم سلیمانی نیز در خصوص آن دل نوشته ای دارد که در آن از شوقش برای شهادت می گوید.

جمشید (علی) خوش لفظ، راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در بیمارستان خاتم الانبیا تهران بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از ۸ سال دفاع مقدس صبح امروز چهارشنبه 29 آذر ماه به یاران شهیدش پیوست.

502

کد خبر: 887100

وب گردی

وب گردی