راه‌حل‌تان برای حل ابرچالش‌های کشور چیست؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه چالش‌های نظام بانکی و موسسات مالی، رکود تولید، صندوق‌های بازنشستگی، آب و محیط زیست از مهمترین چالش‌های پیش روی دولت است، از دولت‌مردان پرسید: راه‌حل‌تان برای حل ابرچالش‌های کشور چیست؟

به گزارش ایسکانیوز، حمیدرضا فولادگر در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی علی‌رغم همه دشمنی‌های آمریکا و متحدان منطقه‌ایش به راه خود ادامه خواهد داد و نهضت‌های مقاومت منطقه در چارچوب زمان و مکان فعلی قابل سنجش نیست بلکه باید فراتر از آن به این مقاومت نگریست.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: دشمنان انقلاب پس از ناکامی و شکست داعش به طرح‌های پساداعش روی آورده‌اند. همه پرسی کردستان عراق، استفعای سعد حریری، اختلاف بین شیعیان عراق، طرح مجددا انتقال پایتخت اسراییل به قدس، از این جمله است. اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی و تدابیر رهبری و نهضت مقاومت و سپاه قدس و همه رهبران و فعالان نهضت مقاومت خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است.

وی متذکر شد: راهی جز انسجام و وحدت مسئولان و توجه به حل مشکلات مردم نداریم. امروز حتی رقابت‌های سیاسی و بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی تحت الشعاع مسائل اقتصادی است. معیشت مردم بیش از پیش مشکلات خود را نمایان کرده است و دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی و شعارهایش در این باره عمل کند. اصلاح ساختار دولت و بکارگیری مدیران توانا و متخصص را باید در دستور قرار دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: امروز اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به صورت صحیح، توانمندسازی بخش خصوص و تعاونی، حمایت از تولیدکنندگان در برابر واردات بی‌رویه و برخورد با قاچاق، بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع اشتغال و عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی از راهبردهای پیش روی دولت است.

فولادگر از مدیران اجرایی پرسید: چرا قوانین اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید، حداکثر استفاده از تولید داخل، بهبود فضای کسب و کار و اصل ۴۴ خوب اجرا نشده است؟

وی خطاب به همکارانش در مجلس از آنان خواست در این دوره نمایندگی مجلس پیش از قانونگذاری به تقویت جنبه نظارتی قوه مقننه پرداخته و مقدم بدارند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی ادامه داد: اولویت مجلس باید اجرا شدن این قوانین باشد. کمیسیون ویژه دستورکار خود را در این زمینه قرار داده و گزارش‌های خود را پی در پی به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه رژیم حقوقی زاینده‌رود و مشکلات این رودخانه در فلات مرکزی باید منصفانه ریشه‌یابی شود، تصریح کرد: این مشکلات که همگی مدیریتی هستند شامل برداشت‌های غیرقانونی از منابع آبی استان در مقاطع زمانی مختلف، عدم رعایت حقابه‌های محیط زیستی، کندی در اجرای پروژه‌های انتقال و توزیع آب و عدم رعایت الگوهای مصرف در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعت، فلات مرکزی و زاینده‌رود را دچار وضعیت فعلی کرده است. تعیین حقابه کشاورزی و تعیین تکلیف در بودجه سال آینده باید در اولویت باشد.

فولادگر متذکر شد: اشتغال و بیکاری و سرمایه‌گریزی همچنان از اهمیت زیادی برخودار است. چندان امیدی به اتمام پروژه‌های عمرانی استان از منابع دولتی نیست بنابراین تنها راه باقی مانده، برخورد با عوامل سرمایه‌گریزی استان توسط مدیریت استان باید حل شود.

304

کد خبر: 887140

وب گردی

وب گردی