از شورای جدید پایتخت چیز خاصی ندیده ایم/چرا بحث استیضاح شهردار مطرح می‌شود؟

قناعتی با بیان اینکه ما در 4-5 ماهی که این دوستان را رصد کردیم، چیز خاصی ندیده ایم، افزود: به هرحال، فرصتی که مردم در اختیار اعضای شورا گذاشته اند، حیف است و فرصت ها به چشم بر هم زدنی از دست می رود و چهار سال تمام می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس: ابوالفضل قناعتی؛ عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه انتقاد و انتظار نمایندگان مردم در شورای شهر تهران از مدیری که انتخاب می کنند، حق قانونی اعضا است، اظهار داشت: مطالبه گری اعضای شورا از مدیریت شهری، بر اساس قول و تعهدی است که به مردم داده اند. چرا که مردم آنها را بر اساس شعارهایی که مطرح کرده اند، انتخاب کرده و طبیعتاً اعضای شورا می بایست این شعارها را محقق کنند.

وی افزود: با این حال، شهردار هم ممکن است محدودیت هایی داشته باشد و این محدودیت ها می تواند منجر به ایجاد بحث بین اعضای شورا و شهردار شود که این موضوع، مسئله ای طبیعی است. توصیه من این است که با توجه به اینکه شورای و شهرداری روزهای آغازین عمر خود را سپری می کنند، سعی کنند بحث هایشان را داخلی و محرمانه تر مطرح کنند.

قناعتی تاکید کرد: شهردار و اعضای شورای جدید هنوز به نقطه ای نرسیده اند که بخواهند مشکلات شان را به جامعه بکشند. لذا باید مشکلات را در بین خودشان حل کنند و اجازه ندهند تا مردم با شنیدن این موضوعات ناراحت شوند. البته مردم باید از اتفاقات و بحث هایی که در حوزه مدیریت شهری در جریان است، باخبر باشند. با این حال، خوب نیست که اختلافات شورای شهر و شهرداری زود به دامنه شهر کشیده شود.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: در رابطه با موضوعات کاری، انتظار مردم این است که اعضای شورای پنجم بر اساس موضوعات موردنیاز شهر عمل کنند و در مدتی که این عزیزان در شورا هستند، این انتظارات برآورده شود. لذا هم اعضای شورای شهر و هم شهردار تهران، باید تمام سعی و تلاش شان حل مطالباتی باشد که به مردم قول داده اند و از بحث های حاشیه ای که منجر به اختلاف بین خودشان می شود، پرهیز کنند.

قناعتی با بیان اینکه ما در 4-5 ماهی که این دوستان را رصد کردیم، چیز خاصی ندیده ایم، افزود: به هرحال، فرصتی که مردم در اختیار اعضای شورا گذاشته اند، حیف است و فرصت ها به چشم بر هم زدنی از دست می روند و چهار سال تمام می شود. می ترسیم پس از 4 سال، اتفاقی در شهر نیفتد. مصوبات و بحث هایی که در شورا و شهرداری می بینیم، نشان می دهد دوستان با دستِ پر برای وکالت مردم به شورا نیامده اند. در دستور جلسه ها چیز خاصی دیده نمی شود.

وی افزود:دوستان یا اطلاعات نداشتند، یا برنامه ای برای اداره شهر نداشتند یا هنوز زمان ارائه برنامه هایشان نرسیده است.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک لایحه بودجه سال 97 شهرداری هستیم. الان به جای طرح مسائل حاشیه ای، شهرداری و اعضای شورا باید وقت بسیار زیادی را صرف تدوین این مهم کنند و با توجه به اتفاقاتی که در بودجه 97 کل کشور رخ می دهد، بودجه کلانشهر تهران را نهایی کنند.

عضو سابق شورای شهر تهران در تشریح چرایی دامن زدن برخی نشریات زنجیره ای به اختلافات اعضای شورای شهر تهران و شهرداری، اظهار داشت: بعضی از این روزنامه ها از خارج خط می گیرند و دنبال اصلاح شهر و شهردار نیستند. بلکه می خواهند از هر اتفاق کوچکی که به وجود می آید، برای اینکه شهرداری، شورا و در نهایت شهر را به هم بریزند، استفاده کنند. همین است که می بینیم برای هر اتفاق کوچکی بحث استیضاح را مطرح می کنند و هر کس دیگری هم که شهردار باشد، همین رویه را ادامه می دهند.

قناعتی با بیان اینکه موضوعات حاشیه ای، شورا و شهرداری را از اصل کار و چندین مشکل مشخص تهران دور می کند، افزود: در این شرایط، شهردار و اعضای شورا باید به جای تمرکز بر حل معضلات اصلی شهر، پاسخگوی رسانه های مغرضی باشند که دوست دارند بحث های حاشیه ای را مطرح کنند. این روزنامه ها به دنبال این هستند که در سطح شهر اتفاقی به لحاظ سازندگی و فعالیت برنامه ریزی شده و بلندمدت رخ ندهد.

عضو شورای چهارم افزود: حالا چند وقت، بحث استیضاح شهردار را در دهان اعضای شورا می اندازند و شهردار را به جان اعضای شورا می اندازند، دوباره تا 5-6 ماه، این را رها می کنند و دنبال فرد دیگری راه می افتند. این را عزل می کنند و دوباره به آن یکی گیر می دهند. در مجموع به دنبال این هستند که چند سال بگذرد و در شهر تهران، هیچ اتفاقی نیفتد. اینها کاری به اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارند. بعضی از آن طرف خط می گیرند تا اجازه ندهند اصلاً در این کشور اتفاقی بیفتد.

قناعتی گفت: جریان فکری خودم اصولگرایی است، ولی به این راضی نیستم که حالا که اصلاح طلبان آمده اند، کار انجام نشود.

وی افزود: به هر حال دارد برای مملکت، هزینه می شود. ما امیدواریم همین جریان بتواند شهر را به حرکت دربیاورد. شورا برنامه داشته باشند و چهار سال شهر را جلو ببرند. به این راضی نیستیم که سر هر موضوع کوچکی، چند خبرنگار بحث استیضاح را مطرح کنند. می خواهند وقت را تلف کنند تا اقدامی انجام نشود.
706

کد خبر: 887146

وب گردی

وب گردی