سفارتخانه ها اتاق فکر 8ماه فتنه در تهران

اتفاقات بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 به گونه ای طرح ریزی شد که زمینه را برای نفوذ دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی فراهم کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه سال 1388 برگزار شد. و حدود 40 میلیون نفر در این انتخابات شرکت کردند و عظمت ایران اسلامی را بار دیگر به رخ جهانیان کشیدند؛ این انتخابات با تمام انتخابات های دیگر تاریخ جمهوری اسلامی متفاوت بود سخنان مطرح شده توسط نامزدهای ریاست جمهوری در جریان مناظرات انتخاباتی بر هیجان این انتخابات افزوده بود و طرفداران هر نامزد برای تخریب رقیب به هر وسیله ای متوسل می شدند.

محمود احمدی نژاد، میرحسین موسوی خامنه، محسن رضایی و مهدی کروبی از جمله نامزدهای این انتخابات بودند که به نوعی هرکدام نماینده حزب و جناحی خاص بودند و در نهایت محمود احمدی نژاد با حدود 24 میلیون رای حائز اکثریت آرا شد و به عنوان دهمین رئیس جمهور انقلاب اسلامی توانست کلید دار پاستور شود. اما این پایان کار نبود؛ جریانی به ظاهر معترض به نتیجه انتخابات اتفاقاتی را مدیریت کردند که زمینه را برای نفوذ بیشتر دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی به داخل کشور فراهم کرد.

استارت فتنه در آخرین ساعات رای گیری

در آخرین ساعات رای گیری میرحسین موسوی در یک کنفرانس خبری اعلام می کند که برنده قطعی انتخابات با نسبت آرای بسیار بالا است. این در حالی است که هنوز تا پایان زمان رای گیری زمان زیادی باقی مانده؛ همین جمله موسوی سبب آغاز فتنه ای شد که حدود 9 ماه کشور را به آشوب کشید و باعث شد دشمنان انقلاب با حمایت تمام قد از جریان فتنه زمینه را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی فراهم کنند.

سفارت انگلیس مقر اصلی فرماندهی

سفارت انگلستان در تهران به عنوان مرکز فرماندهی، هدایت و خط دهی اقدام های مداخله گرانه دولت انگلیس در پروژه طراحی شده توسط برخی از عوامل داخلی فتنه، بیبیسی فارسی و سرویس امنیتی این کشور را بر عهده داشت. سفارت انگلیس تحت پوشش نیروهای محلی،افرادی را بین اغتشاشگران فرستاده ومطالب مورد نظر خود را به آنها و به جامعه القا میکرد. آنها با استفاده از بعضی اغتشاشگران اخباری را در این زمینه جمع آوری و برای شبکه های خبری خود ارسال می کردند. درپی بروز دخالت های افراد سفارت انگلیس درهمان روزها 8 تن از کارمندان سفارتخانه دستگیر شدند تا نقش مبهم آنها در حوادث انتخابات آشکار شود. عصبانیت و واکنش مقام های انگلیسی پس از دستگیری کارمندان سفارت انگلیس در تهران خود بیان کننده ترس آنها ازفاش شدن مسائل پشت پرده در خصوص دخالت های مخرب شان در قضایای پس از انتخابات ایران بود.

در تأیید نگرش بالا "حسین رسام" تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس در دومین جلسه دادگاه متهمان براندازی نرم در مورد کیفیت اقدام های سفارت انگلیس در تهران می گوید: سفارت انگلیس به دلیل سیاستهای خصمانه اش درایران وترس ازافشای ارتباط گیری اش بامنابع داخلی اقدام به ارتباط گیری از طریق کارکنان محلی می کند و به دستور مقام های سفارت من نیز اقدام به ارتباط گیری می کردم.

تحلیلگرارشد بخش سیاسی سفارت انگلیس و یکی از 9 کارمند محلی سفارت انگلستان در تهران در بخش دیگری از اعترافات خود به سفرهای مقام های سفارت انگلیس به شهرهای مختلف ایران اشاره می کند و از آن با عنوان سفرهای استانی سفارت انگلیس یاد می کند. سفرهای استانی اعضای سفارت انگلیس تا 2 روزقبل ازانتخابات انجام می شد و در این سفرها راجع به گرایش های سیاسی مردم شهرهای مختلف و میزان مشارکت آنها تحقیق می شد.

شیطان بزرگ و حمایت از فتنه 88

ایالات متحده آمریکا در طول 40 سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است از هیچ اقدامی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده است. اتفاقات بعد از انتخابات سال 88 فرصتی بود تا حکام آمریکایی تلاش کنند با حمایت از جریان فتنه نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند و در‌ آخر موجب فروپاشی آن شوند.

هیلاری کلینتون وزیر اسبق وزارت خارجه آمریکا در کتاب "انتخاب‌های سخت" که اخیرا منتشر شده است، به تشریح تصمیم‌های سختی پرداخته که در دوران تصدی وزارت خارجه مجبور شده است بگیرد.

او در بخشی از کتاب خاطرات اش به مسئله اغتشاشات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نیز اشاره کرده و نوشته: "دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های بعد از اغتشاشات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 در ایران با صرف ده‌ها میلیون دلار به آموزش بیش از 5000 نفر از مخالفان ایران در سراسر دنیا پرداخت."

رئیس جمهور پیشین آمریکا از این قاعده متثنی نیست؛ باراک اوباما با ارسال گزارشی، اقدامات واشنگتن را در حوزه جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران در فتنه سال 88، برای کنگره و سنای آمریکا شرح داد. گزارش اوباما در این زمینه تصریح می کند: «روز بعد از انتخابات شبکه خبر فارسی صدای آمریکا دو برنامه جدید را در دستور کار خود قرار داد تا به ایرانیان درباره حوادث کشورشان اطلاع رسانی کند. در یک «برنامه صبحگاهی جدید» یک «گزارش ویژه» دو ساعته قرار داده شد که به اخبار انتخابات و حوادث پس از آن می پرداخت

" سیاست درب های باز سفارتخانه ها "

مقام های رسمی فرانسه از همان آغاز اغتشاش ها در تهران با فراموش کردن رفتار سرکوبگرانه خود با جوانان حومه های شهرهای بزرگ این کشور بارها و بارها با انتقاد از برخورد حافظان جان، مال و ناموس مردم با آشوبگران از آنچه که تلاش مردم ایران برای دستیابی به دموکراسی و آزادی می خواندند حمایت کردند. "نازک افشار"، کارمند مرکز فرهنگی سفارت فرانسه که دربخش فرهنگی سفارت فرانسه به مدت 18 سال مشغول فعالیت بوده است،در این باره میگوید: مسئولان بخش فرهنگی این سفارتخانه ازشرکت من دربرخی تجمع های پس از انتخابات خبر داشتند.

وی در مورد دستور مقام های فرانسوی برای گشودن درهای سفارت بر روی آشوبگران می گوید: براساس تصمیم های اتخاذ شده که به ماهم ابلاغ می شد اگر در جریان درگیری که جلوی در بخش فرهنگی ایجادمی شد فردی به سفارت پناه می آورد ماباید او را به داخل بخش فرهنگی پناه می دادیم.

نکته عجیب تر آنکه "فرانکو فراتینی" وزیر امور خارجه ایتالیا در این زمینه در اقدامی هماهنگ با سفارت فرانسه اعلام کرد که درهای سفارت کشورش در تهران برای افرادی که نیاز به روادید داشته باشند، باز است و ایتالیا تنها کشوری است که 70 ویزا برای شرکت کنندگان در تظاهرات اخیر تهران صادر کرده است.

همکاری برادر سران فتنه با سفیر ژرمن ها

حجت السلام حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات در یک افشاگری درباره اتفاقات سال 88 این گونه روایت می کند: در سال 88 برادر یکی از سران فتنه به سفارت آلمان می رود و در جلسه ای با سفیر آلمان می گوید اگر شما می خواهید ایران ساقط شود باید فشار اقتصادی را بیشتر کنید و دقیقا در آن نوار می گوید که از کدام مواضع و در کدام ناحیه ها، این فشار باید وارد شود تا تاثیر بیشتری بگذارد.

درهم های عربی هیزم آتش فتنه 88

در بین کشورهای محافظه کار عرب، امارات به دلیل ادعاهای غیر واقعی در مورد جزایر ایرانی خلیج فارس و عربستان سعودی نیز به علت رقابت سنتی اش با ایران برای رهبری جهان اسلام و خاورمیانه، آشوبهای فتنه گرایانه اخیر را مکانی مناسب برای دنبال کردن منافع خود دیدند. حرکت های منافی عرف دیپلماتیک سفارتخانه های این دو کشور به ویژه در حوادث روز عاشورا به اوج خود رسید.

" رضا رفیعی" یکی از رابطان سفارت امارات درباره همکاری خود با عوامل امنیتی سفارت امارات به نکات جالبی اشاره می کند:من درتله سرویس های اطلاعاتی امارات گرفتارشدم ومجبور به همکاری و اطلاع رسانی فعالیتهای خود به آنان بودم. مدت همکاری من حدود 2 سال به طول انجامید در این مدت برای اطلاعات ارایه شده به این سرویس ها ماهانه 5 هزار درهم امارات دریافت می کردم.

عربستان با ارتباط گیری با برخی عوامل اوباش گر و تغذیه مالی آنها، با صرف هزینه های هنگفت برای انجام اقدام های تحریک کننده و آنهم به طور مشخص در موضوع ساختارشکنی مذهبی اجیر کرده بود.سعودی ها با توجه به نگاه منفی ایرانیان به آنها برای این منظور از عوامل مستقیم خود استفاده نکرده و سعی کرده اند با واسطه های خود به این اقدام مبادرت ورزند. این گونه حرکتهای مداخله گرانه در حالی است که دولت عربستان همزمان دولت ایران را به دخالت در یمن و منطقه شیعه نشین خود متهم می کردند.

نتانیاهو دایه مهربان تر از مادر

"بنامین نتانیاهو" نخست وزیر و دیگر سرمداران رژیم کودک کش صهیونیستی پس از حوادث سال 88 با انجام بازی رسانه ای سعی در مظلوم نشان دادند عوامل جریان سبز داشتند.

نخست‌وزیر اسرائیل در سخنان خود از جریان فتنه 88 به صراحت حمایت کرده و می‌گوید چهره «دانشجویان شجاعی» را که در سال 2009 (88 شمسی) در خیابان‌ها هدف گلوله قرار گرفته‌اند فراموش نمی‌کند. نتانیاهو همچنین اظهار داشت: «هرگز ندا [آقا] سلطان زیبا را فراموش نمی‌کنم!

دست آخر اینکه . در طول این 9 ماه که فتنه گران با زیر پا گذاشتن قانون کشور را به جنگ و آشوب کشیدند، سفارت خانه های محور استکبار جهانی در داخل، در مدیریت و برنامه ریزی این فتنه نقش قابل توجهی را ایفا کردند. پایان یافتن اتفاقات سال 88 پایان اقدامات آن ها نبود و نخواهد بود، لذا دستگاه دیپلماسی کشور باید با هوشمندی تمام و کمال اقدامات این سفارت خانه ها را زیر نظر داشته باشد؛ زیرا غافل شدن از این موضوع عواقب جبران ناپذیری را برای کشور در پی خواهد داشت.

خبرنگار: شایان دنیادیده

302

کد خبر: 887157

وب گردی

وب گردی