پژوهش محوری راه رسیدن به دانشگاه کارآفرین را تسهیل می کند

مراسم هفته پژوهش با حضور رئیس، معاونان ، مدیران حوزه پژوهش، مدیران گروه، محققان و پژوهشگران، اساتید، کارمندان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید مهدی سیاه پوش سرپرست واحد تاکستان در این مراسم ضمن قدردانی از فعالیتها و دستاوردهای حوزه پژوهش و فن آوری در دانشگاه طی سخنانی به سیاست های پژوهشی کلان دانشگاه، وجود زیرساختهای پژوهشی غنی و کادر هیات علمی توانمند در واحد اشاره و بر ضرورت حرکت در راستای اجرای این سیاست‌ها بیش از گذشته تاکید کرد.

سیاه پوش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه های نسل سوم، دانشگاه هایی با رویکرد حل مسأله و کارآفرینی هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه های نسل سوم دانشگاه هایی هستند که با علم، دانش، نوآوری و فناوری مسائل و مشکلات جامعه را حل می کنند و اگر این چنین نباشد، فلسفه وجودی دانشگاه زیر سؤال می رود.

وی مشکل فعلی پژوهش را مدیریت دانش اعلام کرد وگفت: باید پژوهش های ما واقع بینانه و منطبق با نیازها باشند.

سیاه پوش با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت کشور باید به سمت پژوهش محوری حرکت کنند بیان داشت: متاسفانه باور به پژوهش در کشور وجود ندارد و ارتباط بین دانشگاه و صنعت هم اعتمادسازی نشده است.

وی تاکید کرد: اگر میخواهیم مساله پژوهش حل شود باید جایگاه مناسبی برای آن در نظر بگیریم تا از دانشگاه های نسل دوم به دانشگاه های نسل سوم یا کارآفرین برسیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان گفت: توجه به امر پژوهش یکی از سیاست های محوری دکتر ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و ورود به نسل سوم دانشگاه از رویکردهای مهم ایشان است.

وی افزود: اختصاص ده درصد از بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع پژوهش از سوی دکتر ولایتی را نیز در همین راستا ونشان از توجه وی به امر پژوهش اعلام کرد.
سیاه پوش دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان را از جمله دانشگاه های باظرفیت دانست و گفت: همگام با سیاست های کشور، توجه به پژوهش و کاربردی کردن آن از برنامه های این دانشگاه می باشد و تاکنون موفقیت های خوبی هم در این زمینه بدست آمده است.

مهرانگیر قاضی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان هم در این مراسم به ارائه فعالیتهای پژوهشی و فناوری انجام شده پرداخت و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق برنامه های استراتژیک ابلاغ شده حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه ارائه کرد.

در پایان این مراسم در بخش اساتید ازهاجر پاکیاری، رجبعلی ابراهیمی، هاتف سیاهکوهیان، جواد حاج شفیعیها، کامیاب تجاسب به عنوان پژوهشگران برتر، رسول صفدری و معروفخانی به عنوان مدیرعامل شرکت های دانش بنیان برترومرتضی شعبان نژاد و پیام رحمانی به عنوان دانشجویان برتر پژوهشی در سال 96 با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

کد خبر: 887173

وب گردی

وب گردی