داستان های کوتاه دو قرن اخیر مورد استقبال قرار گرفت

چاپ دوازدهم داستان های کوتاه دو قرن اخیر از نویسندگان به نامی چون ادگار آلن پو، جمیز جویس راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مجموعه داستان «یک درخت، یک صخره، یک ابر» (برجسته ترین داستان های کوتاه دو قرن اخیر) عنوان کتابی است از ویلفرد هیلی استون با ترجمه‌ حسن افشار که در 824 صفحه و توسط انتشارات نشر مرکز در سال 1394 به چاپ رسیده است. این کتاب ترجمه‌ای است از The short story: an introduction، 2nd ed، 1983. موضوع اصلی این کتاب داستان های کوتاه است همچنین این کتاب شامل برجسته ترین داستان های کوتاه دو قرن اخیر از نویسندگان به نامی چون ادگار آلن پو، کافکا، جیمز جویس، بورخس، ویرجینیا وولف، هرمان ملویل، کورتاسار و... است.

داستان گردآمده در این مجموعه، کم و بیش دو قرن تاریخچه داستان کوتاه را با آغاز از شنل گوگول در برمی گیرند. گرچه گزینش در میان شاهکارهای فراوانی که در این دو سده آفریده شده اند دشوار است و به ناچار برخی از آثار برجسته، بیرون می مانند

دو ملاک اصلی گزینش داستانهای این کتاب شامل این موارد است: هریک از داستانها دستاوردی برجسته به عنوان یک اثر هنری است و گذشته از این، هر داستان حادثه ای مهم در تکامل تاریخی داستان کوتاه شمرده می شود. به این ترتیب نمونه هایی گرد آمده اند که به راستی نماینده نوع ادبی داستان کوتاه هستند و در کنار مقدمه و افزوده هایی که برای داستانها نوشته شده، برای داستان نویسان و خوانندگان و دوست داران داستان مفید و کارساز می توانند بود.

پیش گفتار بلند کتاب بیشتر اطلاعات فنی لازم را به دست می دهد و اثر هر نویسنده با پیش گفتاری کوتاه همراه است که همراه معرفی او، به تحلیل و ارزیابی اثر می پردازد.

چاپ دوازدهم کتاب «یک درخت، یک صخره، یک ابر» با ترجمه حسن افشار 824 صفحه توسط نشر مرکز راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 887191

وب گردی

وب گردی