اگر تلفن نمایندگان یک روز دست مدیران باشد متوجه فاجعه بیکاری خواهند شد

نماینده مردم قروه در مجلس گفت: نمایندگان دائما در حال شنیدن مشکلات مردم هستند و اگر تلفن همراه ما یک روز در اختیار مدیران کشور باشد، خواهند فهمید فاجعه بیکاری جوانان چیست.

به گزارش ایسکانیوز، علی محمد مرادی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 29 آذر 96) گفت: بیکاری اکنون در کشور به یک بحران بزرگ تبدیل شده و ما آثار و تبعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن را در جامعه می‌بینیم.

وی افزود: یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر اشتغال و به تبع آن بیکاری رشد و تولید واقعی در اقتصاد است. هیچ راهی برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری وجود ندارد مگر اینکه بخش خصوصی و نه خصولتی فعال شود و با اطمینان سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی اظهار د اشت: یکی از مهمترین ریشه‌‌های معضل رشد اقتصادی پایین و بی‌ثبات ایران اثر ساختاری درآمد نفت بر تولید و بروز است تا زمانی که این نگاه وابسته از نفت برداشته نشود نمی‌توانیم از تولید حمایت کنیم و همه حرف‌هایمان در حد شعار باقی خواهد ماند.

مرادی خاطرنشان کرد: تفاوت نمایندگان مجلس با سایر مسئولان در این است که تعداد بسیار کمی از مردم با شما مسئولان در تماس هستند اما نمایندگان علاوه بر دیدارهای چهره به چهره با مردم دائما در تماس تلفنی با آنها نیز هستیم و شب و روز ما صرف شنیدن مشکلات و درد و دل‌های جوانان می‌شود.

وی افزود: آقای روحانی به خدا قسم اگر مدیرانتان فقط به اندازه یک روز گوشی‌های تلفن ما دستشان باشد و پاسخگوی آنها باشند خواهند فهمید که فاجعه بیکاری جوانان به معنای واقعی چیست؟

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاید قوانینی که مجلس وضع می‌کند برای مجریان ارزشی ندارد و اگر اینگونه باشد چرا باید این همه وقت صرف قانون تدوین قانون برنامه پنج ساله ششم شود. شاید هم مشکل در نظارت بر اجرای قوانین باشد و اگر این چنین باشد می‌توان تصور کرد در پنج سال آینده چقدر از برنامه‌های توسعه‌ای ما اجرا خواهد شد.

مرادی خاطرنشان کرد: در بودجه‌ای که توسط دولت ارائه شده است متاسفانه کاستی‌های زیادی وجود دارد و این خود فاصله طبقاتی را بیشتر کرده و فقرا را فقیرتر می‌کند. اگر هدف ما پیشرفت و توسعه است اینگونه نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم.

وی افزود: از تمامی کشورهای اسلامی می‌خواهم که همگرایی و وحدت خود را حفظ کنند و نقشه‌های انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را خنثی و نقش بر آب کنند.

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود از بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

304

کد خبر: 887230

وب گردی

وب گردی