۱۳ واحد از ۳۱ مرغداری بناب به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند

سرپرست فرمانداری بناب گفت: از ۳۱ واحد مرغداری در شهرستان بناب ۱۳ واحد به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که یقیناً منبع آنفولانزای مرغی از همین واحدها است.

به گزارش ایسکانیوز، امین رفیعی صبح امروز در جلسه هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به خسارات زلزله اخیر در شهرستان بناب اظهار کرد: در زلزله اخیر 53 مورد از ساختمان‌های شهرستان بناب آسیب جزئی و یک مورد نیز تخریب شد.

سرپرست فرمانداری بناب گفت: ساختمان تخریب شده در شهرستان بناب به استان اعلام و اعتبار بازسازی این خانه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تداوم زلزله‌ها در کشور گفت: تعداد زلزله‌ها تا حدی بیشتر شده که دیگر به مردم کشور یک زلزله 4 ریشتری طبیعی شده است و توجهی به آن نمی‌کنند.

نماینده دولت در شهرستان بناب با اشاره به آفت و ضرر به وجود آماده در کشمش شهرستان بناب، اذعان داشت: 87 میلیارد تومان در مورد کشمش با ضرر روبه‌رو شدیم که 2 میلیارد و 370 میلیون تومان توسط بیمه به واحدها پرداخت شد.

وی افزود: عدم پرداخت حق بیمه ضرر کشمش هم بیمه را بدنام می‌کند هم تولید کنندگان کشمش را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

رفیعی با انتقاد از روند بازرسی و پلمب مرغداری‌های متخلف گفت: با این که برای یک واحد مغازه توجه سفت و سخت می‌شود، چگونه ممکن است یک واحد مرغداری بدون مجوز به آن عظمت شروع به‌کار کند.

سرپرست فرمانداری بناب با اشاره به تهدید شدید آنفولانزای مرغی در شهرستان بناب عنوان کرد: در طول سال گذشته و سال‌جاری چندین مورد معدوم سازی در این راستا داشتیم که یقیناً باز هم اثرات این آنفولانزاها در واحدهای آلوده باقی مانده است.

وی تصریح کرد: از 31 واحد مرغداری در شهرستان بناب 13 واحد به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند که یقیناً منبع آنفولانزای مرغی از همین واحدها است.

عالی‌ترین مقام دولتی در شهرستان بناب با اشاره به آسیب‌های مالی آنفولانزای مرغی در سال 95 و 96 خاطرنشان کرد: در شهرستان بناب از ابتدای سال 85 تاکنون 9 میلیارد و 600 میلیون تومان از آنفولانزا ی مرغی ضرر مالی به واحدهای مرغداری رسیده است.

وی در رابطه با آلودگی‌های موجود در هوای شهرستان بناب نیز، گفت: اهالی شهرستان پیگیر تعطیلی مدارس شهرستان در این ایام بودند، گفتنی است متاسفانه در شهرستان ما به دلیل عدم وجود دستگاهی برای تشخیص میزان آلودگی، شناسایی وضعیت نامناسب هوا مقدور نبوده و از این جهت امکان تعطیلی مدارس و یا تصمیمی در این راستا برای ما امکان پذیر نیست.

رفیعی افزود: عدم هماهنگی برخی ادارات در سال‌های گذشته مسبب عدم نصب دستگاه نمایشگر شاخص میزان آلودگی هوا در این شهرستان شده است.

وی تاکید کرد: از امروز شهرداری و اداره محیط زیست بناب 10 روز فرصت دارند این شاخص را نصب کنند و با اینکه انجام برخی کارها وظیفه شهرداری نبوده ولی در این راستا کمک‌های بسیاری از طرف شهرداری صورت گرفته است.

سرپرست فرمانداری بناب با اشاره به وضعیت جوی هوای شهرستان، گفت: شهرستان بناب از تبریز و حتی شهرهای اطراف هم آلوده‌تر بود، ولی چون شاخصی در این مورد نداشتیم بر اساس قانون تعطیلی مدارس را نداشتیم.

901

کد خبر: 887269

وب گردی

وب گردی