شب یلدا و دورهمی با برنامه های تلویزیون

شبکه های سیما همگام با سنت دیرینه ایرانیان با دعوت از هنرمندان، خوانندگان، ورزشکاران و چهره های محبوب و مردمی شادترین شب نشینی سال را به خانه مردم می برند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سیما، به سنت صدها ساله در بلندترین شب سال شبکه های سیما از آشتی ها، محبت ها و شادی ها سخن می گویند و تلاش می کنند تا یلدایی مفرح را برای بینندگان خود هدیه دهند. در ویژه برنامه هایی که تدارک دیده شده، حضور خوانندگان و بازیگران سینما و تلویزیون به چشم می خورد.

شبکه یک، شب یلدا را با حضور خوانندگان و بازیگران مشهور سینما و تلویزیون جشن می گیرد.

در این جشن که از حدود ساعت 22:15 به صورت زنده آغاز می شود، مهدی یراحی، مهدی جهانی، جمشید مشایخی حضور دارند.

همچنین از سهراب مرادی ورزشکار، لاله و ستاره اسکندری و همچنین استاندار کرمانشاه دعوت شده است در دورهمی شب یلدای شبکه یک که در سعادت آباد برگزار می شود شرکت کنند.

در ادامه برنامه هم قرار است قرعه کشی 200 میلیون تومانی فروشگاه رفاه با حضور مدیرعامل این فروشگاه انجام شود.

این برنامه کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی محسن رفیعی و اجرای شاهین جمشیدی پنجشنبه شب به مدت 120 دقیقه پخش می شود.

ویژه برنامه «خاطره» روز پنجشنبه 30 آذرماه با پخش تصاویر کمتر دیده شده قدیمی از شبکه یک پخش می شود.

در این برنامه که حدود ساعت 18 پخش خواهد شد، شاهد پخش قسمت هایی از یک فیلم سینمایی مربوط به سال ٦٣، یک برنامه کودک درخواستی به انتخاب مردم، مجموعه تلویزیون، خبر و....... خواهیم بود. همچنین قرار است در این برنامه با توجه به استقبال خوب مردم در خصوص ارسال عکس های قدیمی، برای پخش در برنامه شب یلدا و یادآوری خاطرات گذشته، بخشی به این موضوع اختصاص داده شود .

برنامه «خاطره» کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی و اجرای لعیا عباس میرزایی پنجشنبه ها از این شبکه پخش می شود.

شبکه دو سیما

«یک دقیقه بیشتر» عنوان ویژه برنامه ای است که به مناسبت شب یلدا در دو بخش ویژه با حضور مهمانان مختلف روانه آنتن می شود.

این برنامه میزبان مهمانان مختلفی است که بخش اول توسط مخاطبان از میان حوزه‌های مختلف ورزش، فرهنگ و هنر مثل موسیقی، سینما، تئاتر انتخاب می شوند و در بخش دوم خوانندگان، بازیگران سریال های پرمخاطب، یکی از مادران شهدای حرم و ... مهمان برنامه می شوند.

فواد صفاریان پور کارگردان این برنامه است و مژده لواسانی اجرای این برنامه را بر عهده دارد.

«یک دقیقه بیشتر» کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان که پنجشنبه 30 آذر ماه ساعت 20 و 23:30 از شبکه دو سیما پخش می شود.

همچنین برنامه «عصر خانوده» به مناسبت شب چله، میزبان خانواده هایی از اقوام مختلف است تا بدین ترتیب به شناخت بیشتر فرهنگ، آداب و رسوم مختلف ایرانی در شب یلدا بپردازد. افزون بر این استفاده از موسیقی های محلی، گزارش های ویژه و حضور مهمانانی از حوزه های مختلف فرهنگ، هنر، سینما، ورزش و .... از دیگر بخش های این برنامه است.

برنامه «عصر خانواده» کاری است از گروه خانواده به تهیه کنندگی علی اصغر کریمی و با اجرای گیتی خامنه، محمودرضا قدیریان و ثریا بناکار پنج شنبه 30 آذر ماه ساعت 18 روانه آنتن می شود.

شبکه سه سیما

ویژه برنامه شب یلدای این شبکه با عنوان «حرف در برف» با اجرای جمعی از مجریان سیما به تهیه کنندگی علی احمدی است که بعد از خبر ساعت ٢٢:٣٠ شب پنج شنبه 30 آذر ماه، به مدت ١٥٠ دقیقه روی آنتن می رود.

در این برنامه که محمد رضا حسینیان و فرزاد حسنی نیز از اجرا کنندگان اصلی آن هستند، میزبان مهمانان مختلفی است که در طول یک سال گذشته در قاب شبکه سه سیما شاهد درخشش آنها در بخش های مختلف اجتماعی، معارفی، ورزشی بودیم. همچنین عوامل سریال ها، تهیه کننده ها، کارگردان ها، بازیگران و ... بخشی از مهمانان شب یلدا هستند .

همچنین بخشی از برنامه به چهلمین روز درگذشت زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص دارد و قرار است ارتباط با سرپل ذهاب در شب یلدا برقرار کنیم.

این برنامه شامل آیتم های مختلفی است از جمله تکریم بزرگان و پرداختن به سنت شب یلدا همچنین صله رحم خواهیم داشت.

شبکه چهار سیما

برنامه «چشم شب روشن» با نگاه به فرهنگ و سنن و آیین ایران، شب نشینی فرهنگی را برای مخاطبان و جامعه ادبی رقم می زند.

در این برنامه که با اجرای صالح علا روی آنتن می رود، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی با حضور مهمانان مختلف انجام می شود.

شبکه پنج سیما

ویژه برنامه شب یلدای شبکه پنج سیما، به تهیه کنندگی محمود محمودی، جنگی شاد و جذاب است که دارای بخش های مختلفی است.

در این برنامه که با حضور هنرمندان، خوانندگان مطرح روی آنتن می رود، محسن میرزا علی ( شاهنامه خوان) و دکتر الهامی استاد ادبیات فارسی نیز حضور دارند.

پخش کلیپ های گروه موسیقی سنتی و گزارش مردمی از شب یلدا از دیگر آیتم های این برنامه خواهد بود.

شبکه قرآن و معارف سیما

ویژه برنامه «بوستان» با حضور مهمانان ویژه و تدارک بخش های متنوع و جذاب در بلندترین شب سال شب میهمان مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما می شود و شب یلدایی متفاوت را برای آنها رقم خواهد زد.

اجرای گروه تواشیح معراج، حضور اساتید و قاریان بین المللی از جمله: جواد پناهی، جعفر فردی و حمید رضا احمدی وفا، گفتگو با حافظ کل قرآن کریم خانم حسنوند و شعرخوانی خانم دکتر عارفه دهقانی از بخش های مهم و جذاب «بوستان» در شب یلدا می باشد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین راستگو با حضور در این برنامه از شهرتش با قصه گویی در دهه ۶۰ برای کودکان و نوجوانان سخن خواهد گفت.

بخش ویژه «بوستان» حضور بازیگر سرشناس کشور، جلیل فرجاد خواهد بود که از تجربیات و خاطرات خود از نقش آفرینی در فیلم های مذهبی و قرآنی با مجری این برنامه به گفتگو خواهد نشست.

فرهاد بشارتی، مینا نوروزی فرد و فرید اخباری از بازیگران ارزشمند تلویزیون، تئاتر و سینما در بخش نمایشی این برنامه نقش آفرینی خواهند کرد.

ارسیا صنعتی ، زهرا سالم و سید محمد موجانی اجرای برنامه «بوستان» را شب یلدا برعهده خواهند داشت.

«بوستان» به تهیه کنندگی فرهاد خان استادی کاری از گروه تلاوت و نغمات شبکه قرآن و معارف سیماست که قرار است در شب یلدا از ساعت ۲۲ الی ۲۴ به روی آنتن این شبکه برود.

شبکه نسیم

ویژه برنامه «دورهمی» به مناسبت شب یلدا با اجرای مهران مدیری ساعت 23 روی آنتن می رود.

کد خبر: 887296

وب گردی

وب گردی