«سن پترزبورگ»  کتابخوان ترین شهر روسیه

سن پترزبورگ که قصد دارد طی سه سال آینده در مسابقه یونسکو تحت عنوان «پایتخت کتاب دنیا» شرکت کند، از بالاترین سرانه مطالعه در روسیه برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز، شهر سن پترزبورگ واقع بر فراز رود نوا در سال جاری به عنوان برگزیده مسابقه های تحت عنوان منطقه‌ای با بالاترین سرانه مطالعه در کشور روسیه، انتخاب شده است. ‌مراسم معرفی برترین‌های مسابقه در کتابخانه ریاست جمهوری یلتسین برگزار شد. این برنامه در ششمین همایش بین المللی فرهنگی سنت پتربورگ گنجانده شده بود.

تقریبا تمام مناطق روسیه برای پیروزی در کسب این جایگاه با یکدیگر به رقابت پرداختند. از ۸۴ منطقه چند منطقه برگزیده شد. به ویژه، غربی‌ترین منطقه برنده جایزه برای برگزاری روزهای ادبیات در منطقه کالینینگراد شد. از تاتارستان نیز برای طرح «دفترچه‌های فرهنگی مدرسه» یاد شد. همچنین پایتخت روسیه هم برای انتقال کتبی از کتابخانه‌ها -که امکان هدیه کردن آنها مقدور بود- به مردم، جایزه دریافت کرد.

به گفته گئورگی پالتاوچنکو، شهردار سن پترزبورگ، در طی دو سال گذشته پایتخت شمالی کتابخانه موبایلی-مترویی ایجاد کرده است که در آن بالغ بر ۷۰۰ هزار کتاب الکترونیکی در دسترس خواهد بود. در سن پتربورگ ۲۶ کتابفروشی شروع به کار کردند و مغازه «دکه کتاب نویسندگان» دوباره شروع به کار کرد.

سن پتربورگ همچنین قصد دارد تا سه سال آینده، در مسابقه یونسکو تحت عنوان «پایتخت کتاب دنیا» شرکت کند.

منبع: مهر

502

کد خبر: 887297

وب گردی

وب گردی