نگفتیم کولبری ممنوع است/ برای کولبران کارت پیله‌وری صادر می‌شود

وزیر کشور گفت: نگفتیم کولبری ممنوع است، گفتیم کار کولبری ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:در جلسه امروز دولت درباره آلودگی هوا بحث شد، قبلا اداره جلسه در این باره بر عهده معاون اجرایی بود و مسئولیت کار به سازمان محیط زیست واگذار و مقرر شد به صورت روزانه جلسه برگزار کند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ورود خودروهای سنگین، کامیون ها و اتوبوس های تصمیماتی گرفته شد. وظیفه وزارت کشور در این زمینه بحث تعطیلی مدارس مراکز فعالی است که ایجاد آلودگی می کنند و در روزهای اخیر دراین باره اقدام شده است.

وزیر کشور درباره مساله حفاظت شخصیت ها که چندی پیش دبیر شورای عالی امنیت ملی در این خصوص اظهار نظر کرده بود، گفت: مسئول حفاظت شخصیت ها کارگروهی است در زیر مجموعه شورای عالی امنیت ملی، بنا بر گزارش ها آنها، سطح حفاظت و نوع آن مشخص می شود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: براساس برخی گزارش ها تصمیماتی در این مورد اتخاذ و به سپاه و نیروی انتظامی ابلاغ شده است تا برخی سطوح تغییر کند.

وی درباره گشت شبانه سپاه بیان کرد: به نظرم این مباحث اضافه مطرح می شود. ما مقررات داریم و براساس آن مسئولیت امنیت و انتظارمات شهر و روستا برعهده نیروی انتظامی است البته در موارد خاص قرارگاه می زنیم که مسئولیت آن با نیروی انتظامی است.

وزیر کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص همچون 22 بهمن از سایر دستگاهها برای افزایش امنیت استفاده می کنند این مسئله که یک نیرو تداخل در وظایف نیروهای دیگر داشته باشد مطرح نیست. شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین در استان‌ها دراین باره تصمیم می گیرند.

وزیر کشور درباره ممنوعیت کولبری گفت: ما نگفتیم کولبری ممنوع است بلکه گفتیم باید سامان دهی شوند. تصمیم گرفتیم با اعمال برخی سیاست ها و حمایت ها به گونه ای عمل کنیم که هم شغل آنان حفظ و هم امنیت داشته باشند.

رحمانی فضلی ادامه داد: معین شد در غرب کشور از مرز تا محدوده 30 کیلومتری و رد شرق تا محدوده 50 کیلومتری برای کسانی که حداقل سه سال در جوار مرز زندگی می کنند کارت پیله‌وری صادر شود و نوع کالاهایی که می توانستند وارد کنند از سوی وزارت اقتصاد تعیین می شود تا هم کرامت آنها تامین و هم از درگیری ها مرز جلوگیری شود و حدود 13 بازارچه را ایجاد می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دادستان کل کشور گفت: به نظر می رسد دادستان در موضع یک رسانه حرف زده است وی مدعی العموم است، توقع داریم که در هر یک از قوا یا دستگاه ها اگر مقامی یا فرزندانش کار قاچاق و تخلفی می کنند داستان با آنها برخورد کند؛ البته برای برخورد قاطع ما نیز همکاری می کنیم.

304

کد خبر: 887310

وب گردی

وب گردی