کتاب مجموعه عکس بهمن جلالی رونمایی می‌شود

کتاب عکسی از مجموعه بهمن جلالی درباره بوشهر رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب «مجموعه عکس بوشهر، ۱۳۵۳-۱۳۸۳» بهمن جلالی که توسط نشر چشمه انتشار یافته، قرار است در بوشهر رونمایی شود.

همچنین در این مراسم فیلم مستند «عکس ناتمام؛ بهمن جلالی» ساخته تورج ربانی و عمید راشدی اکران خواهد شد. این فیلم مستند برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند از بیست وهفتمین جشنواره فیلم فجر است.

مراسم رونمایی از کتاب بهمن جلالی روز شنبه (دوم دی ماه) ساعت ۱۸ در کافه حاج رییس بوشهر برگزار خواهد شد.

بهمن جلالی فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم سیاسی و اقتصاد بود و عکاسی را به‌شکل تجربی آموخت. او مدت کوتاهی پس از پایان جنگ ایران و عراق با آژانس خبری سیپا همکاری کرد، ولی خیلی زود به‌خاطر آنچه خود او علاقه به عکاسی مستند می‌نامید این همکاری را قطع کرد. جلالی همواره علاقه داشت، کار خود را به سبک عکاسی آماتور نزدیک کرده و از سبک‌ها و قواعد عکاسی حرفه‌یی دوری کند.

تدریس و تحقیق در دانشگاه‌های تهران، هنر و دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز تحقیقات و مطالعات ارشاد از سال ۱۳۵۹، برگزاری بیش از ۵۰ نمایشگاه عکس در ایران، فرانسه، آلمان، مجارستان، چک‌، فنلاند و...، تاسیس عکس‌خانه‌ی ایران و سردبیری فصل‌نامه «عکسنامه» از جمله فعالیت‌های حرفه‌یی او به‌شمار می‌روند. «روزهای خون، روزهای آتش»، با همکاری کریم امامی، «خرمشهر»، با همکاری کریم و گلی امامی و «گنج پیدا» عکس هایی از دوران قاجار از جمله مجموعه‌های منتشر شده‌ جلالی است.

بهمن جلالی در ۲۵ دی ماه سال ۱۳۸۸ درگذشت.

503

کد خبر: 887346

وب گردی

وب گردی