گردهمایی بزرگ استادان حوزه و دانشگاه بردسیر برگزار شد

در راستای تبادل نظر و همفکری و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، مرکز آموزش عالی کشاورزی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی و با حضور امام جمعه بردسیر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان کرمان و فرماندار، «گردهمایی بزرگ استادان حوزه و دانشگاه شهرستان» برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی واحد بدسیر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در گردهمایی بزرگ استادان حوزه و دانشگاه شهرستان از وحدت به عنوان عامل موفقیت جامعه یاد کرد و گفت: دشمنان، درصدد ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه هستند.
حجت الاسلام میثم تارم به تاکید حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: حضرت امام(ره) نسبت به همبستگی بین روحانیون و دانشگاهیان و لزوم توجه به توطئه‌های دشمنان هشدار داده‌اند.
امام جمعه بردسیر، این گردهمایی را در همبستگی بیشتر بین حوزه و دانشگاه مهم دانست و گفت: اگر حوزه و دانشگاه با هم متحد باشند، جامعه‌ یکپارچه‌ای خواهیم.
وی، وحدت حوزه و دانشگاه را در حفظ نظام اسلامی مهم دانست و از حضور دانشگاهیان و حوزویان بردسیر در این نشست قدردانی کرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان با اشاره به آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...» از وحدت به عنوان عامل سعادت جامعه نام برد و گفت: در طول تاریخ ایران، هر موقع که حوزه و دانشگاه با هم متحد بوده‌اند توانسته‌اند نقش مهمی در کشور ایفا کنند.
حجت الاسلام حمید انصاریان، افزود: پیشرفت‌های تشیع در دوره صفویه، نهضت مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب اسلامی ناشی از اتحاد بین علما و دانشمندان بود.
وی با اعلام اینکه در هر مقطعی که حوزه و دانشگاه از هم جدا شدند، آسیب زیادی به جامعه وارد شد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، سرنوشت ساز است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان با اعلام اینکه دشمن تلاش خود را برای ضربه‌زدن به این اتحاد دارد، راهکارهای خود را در مورد وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه ارائه داد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بردسیر نیز، وحدت بین حوزه و دانشگاه در بردسیر را مرهون حمایت‌های امام جمعه این شهر دانست و افزود: بردسیر در زمینه وحدت بین حوزه و دانشگاه، پیشگام است.
حمزه وفایی با اعلام اینکه این جلسات می‌تواند در تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه موثر باشد، از حوزویان و دانشگاهیان شهرستان تجلیل کرد.
فرماندار بردسیر در گردهمایی بزرگ استادان حوزه و دانشگاه شهرستان به اهمیت این موضوع اشاره کرد و افزود: استادان حوزه و دانشگاه در مورد حل آسیب‌های اجتماعی مشارکت کنند.
مجید نجف پور، از اهتمام امام جمعه بردسیر و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و افزود: حوزه و دانشگاه می‌توانند با ارائه راهکارها و انتقادها، دولت را در خدمت رسانی بهتر یاری رسانند.»

در ادامه این نشست، اساتید به بحث و بررسی پرداختند و در پایان از استادان و دانشجویان برتر حوزه و دانشگاه تجلیل شد.

202

کد خبر: 887347

وب گردی

وب گردی