مسابقه نجات تخم مرغ در دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر برگزار شد

به مناسبت هفته پژوهش مسابقه نجات تخم مرغ به همت معاونت پژوهش و فناوری و انجمن علمی دانشجویی مکانیک و با حضور ۶۰ تیم دانشجویی در صحن دانشکده علوم انسانی امام صادق(ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد شوشتر، دبیر اجرایی این دوره از مسابقات هدف از برگزاری این مسابقات را ساخت سازه ها و اجسامی دانست که بتواند انسان را در ارسال کاوشگرها به سیاره های دیگر یاری کند.

حمیدرضا احمدی افزود: کاوشگرها باید در درون سازه هایی قرار بگیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی بتوانند ضمن کاستن از سرعت خود به سادگی و با حفظ دستگاه های درون خود با کمترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازند و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند.

وی ادامه داد: این مسابقه هر سال در دانشگاه های مختلف ایران و حتی جهان با هدف بکارگیری خلاقیت های مختلف برگزار می شود و شرکت کنندگان در این مسابقه باید تخم مرغ را در سازه ای که ساخته اند قرار داده و آن را از ارتفاع معینی که در بخش قوانین مسابقه مشخص شده رها کنند که در نهایت تخم مرغ باید سالم به زمین برسد.

مسئول انجمن علمی دانشجویی مکانیک افزود: امید است با برگزاری این گونه مسابقات قدمی برای بارورسازی استعدادها، ایجاد خلاقیت و بالا بردن سطح علمی دانشجویان مستعد برداشته شود.

کد خبر: 887367

وب گردی

وب گردی