بیماری آموزش عالی کشور پرداختن به رشته‌های نظری و تئوری بدون توسعه مهارت است

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش عالی در کشور از گذشته‌های خیلی دور تا کنون حالت نظری صرف به‌خود گرفته و دچار بیماری تئوری است، که باید به سمت مهارت‌آموزی حرکت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمد مهدی زاهدی در اولین آئین دانش‌آموختگی مرکز علمی کاربردی شایان کرمان، گفت: آموزش عالی کشور باید به هدف متعالی تربیت انسان کارآمد دست یابد؛ هدف ارزشمند و سازنده‌ای که آموزش مهارت و کارآفرینی، بیشترین کمک را به تحقق آن می‌نمایند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت جایگاه ونقش دانشگاه‌ها و مراکزعلمی کاربردی کشور تاکید نموده واظهار داشت: واحدهای علمی کاربردی باید کیفیت را ارتقا دهند، چرا که دانشگاه‌های علمی کاربردی دراین زمینه منشا اثر بوده و اکثر فارغ‌التحصیلان این مجموعه ضمن جذب در بازار کار ، درجذب سایرین نیز تاثیرگذار بوده‌اند.

وی در رابطه با آموزش عالی کشور، گفت: آموزش عالی در کشور از گذشته‌های خیلی دور تاکنون حالت نظری صرف به‌خود گرفته و دچار بیماری تئوری است، که باید به سمت مهارت‌آموزی و کاربردی شدن حرکت کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: برای جوانان و قشر دانشجو و اهل تحصیل، راهی جز این نیست که پس از فارغ‌التحصیلی مهارتی را کسب نموده تا بتوانند با استفاده از مهارت جذب بازار کار شوند.

کد خبر: 887413

وب گردی

وب گردی